search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Kann ein Buch das pädagogische Klima vergiften? Wider die "Basta-Pädagogik" des Bernhard Bueb!
Parallel titleCan a book poison the educational climate? Against the "basta-education" of Bernhard Bueb!
Author
SourceDie Deutsche Schule 99 (2007) 1, S. 6-12 ZDB
Document  (3.196 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag beschäftigt sich kritisch mit dem 2006 erschienenen Buch "Lob der Disziplin". Zunächst geht der Beitrag auf "empirische Befunde" zum Verhalten von Kindern und Jugendlichen ein (Shell-Jugendstudie u.a.). Dem wird "Buebs Bild von jungen Menschen" gegenübergestellt. Anschließend wird Buebs Ansicht sowohl zur "Demokratisierung und Reformen" als auch zur Bestrafung in Hinblick auf die Kindererziehung beurteilt. (DIPF/So)
Abstract (English):An educational book has scaled the best seller lists for the first time and found a wide medium echo with the polemics "praise of the discipline". Bueb contradicts in this almost all recognized educational principles today and leads back in the old authoritarian ages. It is necessary, to criticize theses clearly and to continue to stand up for a humane, democratic and emancipa-tory education. "Love and good example" must remain the foundation of a good child-oriented education! (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication15.09.2023
CitationSchweitzer, Jochen: Kann ein Buch das pädagogische Klima vergiften? Wider die "Basta-Pädagogik" des Bernhard Bueb! - In: Die Deutsche Schule 99 (2007) 1, S. 6-12 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-272810 - DOI: 10.25656/01:27281
export files

share content at social platforms