search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Fremd- und Selbststeuerung von Schulen durch Jahresplanungen. Empirische Befunde am Beispiel Bremen
Parallel titleExternal and internal control of schools by yearly planning. Empirical findings by the example of Bremen
Authors
SourceDie Deutsche Schule 99 (2007) 3, S. 287-302 ZDB
Document  (14.625 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Erfahrungen über den Einsatz von "Jahresplanungen" als Steuerungsinstrument und Vorstufe zum Schulprogramm liegen bislang so gut wie nicht vor. Der Beitrag liefert Erkenntnisse über die Wahrnehmung des Instruments durch Schulleitungen und Lehrkräfte sowie Struktur und Inhalte der Jahresplanungen und befragt vor dem Hintergrund dieser Daten das Instrument auf seine Tauglichkeit hin. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Experiences with the use of "yearly planning" as a control instrument and as a preliminary stage to the school program are hardly known so far. In this article it is described how principals and teachers perceive this instrument and structure and contents of yearly planning are outlined. Considering these data the suitability of the instrument is examined. (DIPF/Orig.).
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication21.09.2023
CitationBerkemeyer, Nils; Kummer, Nicole; Müller, Sabine: Fremd- und Selbststeuerung von Schulen durch Jahresplanungen. Empirische Befunde am Beispiel Bremen - In: Die Deutsche Schule 99 (2007) 3, S. 287-302 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-272994 - DOI: 10.25656/01:27299
export files

share content at social platforms