search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Migranten in Bildungssystemen. Ein explorativer Blick auf ausgewählte Länder
Parallel titleImmigrants in educational systems. An explorative view on some selected countries
Author
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 61-76 ZDB
Document  (18.233 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Blick auf Nachbar- und Referenzstaaten Deutschlands zeigt, dass die unterschiedlich stark ausgeprägten Kompetenzunterschiede zwischen Schülern mit und ohne Migrationsgeschichte in verschiedenen nationalen Zusammenhängen analysiert werden müssen. Ein Ländervergleich arbeitet zentrale Förderstrategien und Handlungsbedarfe auch aus deutscher Perspektive heraus. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):A look at Germany's neighbouring and reference countries highlights the need to analyse the varying degree of achievement differences between pupils with and without migrational background thereby considering the context of the particular national states. Comparing selected countries enables to formulate essential support strategies and to determine needs for action including the German perspective. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication11.10.2023
CitationAckeren, Isabell van: Migranten in Bildungssystemen. Ein explorativer Blick auf ausgewählte Länder - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 61-76 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273195 - DOI: 10.25656/01:27319
export files

share content at social platforms