details
Original Title |
Migranten in Bildungssystemen. Ein explorativer Blick auf ausgewählte Länder |
---|---|
Parallel title | Immigrants in educational systems. An explorative view on some selected countries |
Author |
Ackeren, Isabell van ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 61-76 ![]() |
Document | full text (18.233 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schulerfolg; Schülerleistung; Sprachförderung; Elternarbeit; Integration; Migrant; PISA <Programme for International Student Assessment>; Internationaler Vergleich; Deutschland; England; Finnland; Frankreich; Kanada; Niederlande; Schweden |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Blick auf Nachbar- und Referenzstaaten Deutschlands zeigt, dass die unterschiedlich stark ausgeprägten Kompetenzunterschiede zwischen Schülern mit und ohne Migrationsgeschichte in verschiedenen nationalen Zusammenhängen analysiert werden müssen. Ein Ländervergleich arbeitet zentrale Förderstrategien und Handlungsbedarfe auch aus deutscher Perspektive heraus. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | A look at Germany's neighbouring and reference countries highlights the need to analyse the varying degree of achievement differences between pupils with and without migrational background thereby considering the context of the particular national states. Comparing selected countries enables to formulate essential support strategies and to determine needs for action including the German perspective. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 11.10.2023 |
Citation | Ackeren, Isabell van: Migranten in Bildungssystemen. Ein explorativer Blick auf ausgewählte Länder - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 61-76 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273195 - DOI: 10.25656/01:27319 |