search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Integration durch Differenzierung. Konzept und Praxis der schwedischen Einheitsschule
Parallel titleIntegration by differentiation. Draft and practice of the Swedish unity school
Authors
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 77-89 ZDB
Document  (10.432 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Schweden gilt als Land der vorbildlichen Integration von behinderten Menschen in die Gesellschaft. Eingliederung in die Gesellschaft wird hier durch ein hohes Maß an Differenzierung und homogene Lerngruppen in der Schule angestrebt. Schwedens Einheitsschule vereint hoch spezialisierte Sonderklassen und strukturell angebahntes außerunterrichtliches soziales Lernen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Sweden counts as an exemplary state integrating handicapped people into society. Integration is attempted by a high measure of differentiation and homogeneous learning groups at school. Unity schools of Sweden combine highly specified classes for students with special needs and the initiation of extracurricular social learning. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication11.10.2023
CitationEllinger, Stephan; Engelhardt, Claudia: Integration durch Differenzierung. Konzept und Praxis der schwedischen Einheitsschule - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 77-89 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273202 - DOI: 10.25656/01:27320
export files

share content at social platforms