details
Original Title |
Integration durch Differenzierung. Konzept und Praxis der schwedischen Einheitsschule |
---|---|
Parallel title | Integration by differentiation. Draft and practice of the Swedish unity school |
Authors |
Ellinger, Stephan ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 77-89 ![]() |
Document | full text (10.432 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Förderung; Kind; Schulsystem; Gesamtschule; Einheitsschule; Lehrer; Lehrerausbildung; Soziales Lernen; Individualisierung; Lehrplan; Differenzierung; Lerngruppe; Behinderung; Integration; Behinderter; Jugendlicher; Empirische Untersuchung; Interview; Unterrichtsbeobachtung; Schweden |
sub-discipline | Empirical Educational Research Special Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Schweden gilt als Land der vorbildlichen Integration von behinderten Menschen in die Gesellschaft. Eingliederung in die Gesellschaft wird hier durch ein hohes Maß an Differenzierung und homogene Lerngruppen in der Schule angestrebt. Schwedens Einheitsschule vereint hoch spezialisierte Sonderklassen und strukturell angebahntes außerunterrichtliches soziales Lernen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Sweden counts as an exemplary state integrating handicapped people into society. Integration is attempted by a high measure of differentiation and homogeneous learning groups at school. Unity schools of Sweden combine highly specified classes for students with special needs and the initiation of extracurricular social learning. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 11.10.2023 |
Citation | Ellinger, Stephan; Engelhardt, Claudia: Integration durch Differenzierung. Konzept und Praxis der schwedischen Einheitsschule - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 77-89 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273202 - DOI: 10.25656/01:27320 |