search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Spaß an der Ernsthaftigkeit. "Rhythm is it!" und die neue Sehnsucht nach Pädagogik
Parallel titleFun in seriousness. "Rhythm is it!" and the new longing for education
Author
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 100-103 ZDB
Document  (8.049 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Ein Dokumentarfilm über ein anspruchsvolles Projekt scheint aufzuzeigen, wie sozial benachteiligte und zunächst wenig motivierte Kinder und Jugendliche zu Disziplin und erstaunlichen Leistungen geführt werden können - wenn LehrerInnen ihnen mit entschiedenerer Autorität begegnen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):A documentary film about a demanding project seems to indicate that socially disadvantaged and at first hardly motivated children and youngsters can be led to discipline and astounding achievements - if teachers meet them with consequent authority. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication11.10.2023
CitationFelten, Michael: Spaß an der Ernsthaftigkeit. "Rhythm is it!" und die neue Sehnsucht nach Pädagogik - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 100-103 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273228 - DOI: 10.25656/01:27322
export files

share content at social platforms