details
Original Title |
Spaß an der Ernsthaftigkeit. "Rhythm is it!" und die neue Sehnsucht nach Pädagogik |
---|---|
Parallel title | Fun in seriousness. "Rhythm is it!" and the new longing for education |
Author | Felten, Michael |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 100-103 |
Document | full text (8.049 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Autorität; Dokumentarfilm; Filmanalyse; Hauptschule; Lehrer; Lehrerrolle; Schüler; Disziplin <Ordnung>; Lernverhalten; Motivation; Projekt; Musik; Rhythmus; Ballett; Tanz; Berlin; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Ein Dokumentarfilm über ein anspruchsvolles Projekt scheint aufzuzeigen, wie sozial benachteiligte und zunächst wenig motivierte Kinder und Jugendliche zu Disziplin und erstaunlichen Leistungen geführt werden können - wenn LehrerInnen ihnen mit entschiedenerer Autorität begegnen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | A documentary film about a demanding project seems to indicate that socially disadvantaged and at first hardly motivated children and youngsters can be led to discipline and astounding achievements - if teachers meet them with consequent authority. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 11.10.2023 |
Citation | Felten, Michael: Spaß an der Ernsthaftigkeit. "Rhythm is it!" und die neue Sehnsucht nach Pädagogik - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 100-103 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273228 - DOI: 10.25656/01:27322 |