search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
"Pädagogik" ist mehr als Disziplin! Eine Antwort auf Michael Feltens "neue Sehnsucht nach Pädagogik"
Parallel title"Education" is more than discipline! An answer to Michael Feltens "new longing for education"
Author
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 104-106 ZDB
Document  (1.587 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Ruf nach Grenzen und Disziplin in Unterricht und Erziehung hat - wieder einmal - Konjunktur. Es ist aber zu bedenken, dass (Selbst-)Disziplin eine notwendige, aber keineswegs hinreichende Voraussetzung für eine gelingende Schule ist. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The call for bounds and discipline in school and education is - once again - booming. However, it is to bear in mind, that (self-) discipline is a necessary, but by no means sufficient condition for a succeeding school. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication11.10.2023
CitationWeiland, Dieter: "Pädagogik" ist mehr als Disziplin! Eine Antwort auf Michael Feltens "neue Sehnsucht nach Pädagogik" - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 104-106 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273230 - DOI: 10.25656/01:27323
export files

share content at social platforms