details
Original Title |
Die innere Reform der Schule braucht eine selbstbewusste Lehrerschaft. Über "starke Schulleitung" und kompetente LehrerInnen-Teams |
---|---|
Parallel title | The internal reform of the school needs a self-confident teaching staff. About "Strong school management" and competent teams of teachers |
Author | Weiland, Dieter |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 135-138 ![]() |
Document | full text (4.441 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Autonomie; Bildungsmanagement; Schule; Schulleitung; Lehrer; Lehrerkollegium; Motivation; Gruppenarbeit; Effektivität; Reform; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Immer wieder und zurzeit häufiger wird eine "starke Schulleitung" als wesentliche Triebkraft der Reform von Schulen bezeichnet. Dabei ist es durchaus fraglich, ob dadurch das Engagement der Kolleginnen und Kollegen angeregt oder eher eingeschränkt werden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Over and over again and more often at the moment a "strong school management" is called for as an essential driving force for the reform of schools. But it is absolutely doubtful whether the engagement of the colleagues is stimulated or rather restricted by this means. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 11.10.2023 |
Citation | Weiland, Dieter: Die innere Reform der Schule braucht eine selbstbewusste Lehrerschaft. Über "starke Schulleitung" und kompetente LehrerInnen-Teams - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 135-138 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273252 - DOI: 10.25656/01:27325 |