details
Original Title |
Grundschulempfehlung, elterliche Bildungsaspiration und Schullaufbahn. Analysen zu Rückstufungen im Schulformbesuch anhand der repräsentativen PISA 2000-Daten |
---|---|
Parallel title | Primary school recommendation, parents' educational aspiration and school career. Analyses of pupils descending in the educational system on the basis of PISA 2000 data |
Author |
Block, Rainer ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 149-161 ![]() |
Document | full text (13.441 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Validität; Schullaufbahn; Übergang; Grundschule; Weiterführende Schule; Schulversagen; Empfehlung; Prognose; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Schulformabsteiger hatten zum überwiegenden Teil in der Grundschule Empfehlungen für jene Schulformen erhalten, an denen sie letztlich gescheitert sind. Schulformabstiege sind damit weniger eine Folge übersteigerter elterlicher Bildungsansprüche. Vielmehr zeigt sich einmal wieder, dass sich die weitere Schullaufbahn eines Kindes nicht hinreichend sicher prognostizieren lässt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | For the most part pupils who were placed back in the educational system had received recommendations by the primary school for a kind of school, in which they finally failed. Descents do not necessarily result from excessive educational aspirations of the parents. Rather what becomes evident once more is that there is no way to forecast a child's school career reliable. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 12.10.2023 |
Citation | Block, Rainer: Grundschulempfehlung, elterliche Bildungsaspiration und Schullaufbahn. Analysen zu Rückstufungen im Schulformbesuch anhand der repräsentativen PISA 2000-Daten - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 149-161 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273284 - DOI: 10.25656/01:27328 |