search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Grundschulempfehlung, elterliche Bildungsaspiration und Schullaufbahn. Analysen zu Rückstufungen im Schulformbesuch anhand der repräsentativen PISA 2000-Daten
Parallel titlePrimary school recommendation, parents' educational aspiration and school career. Analyses of pupils descending in the educational system on the basis of PISA 2000 data
Author
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 149-161 ZDB
Document  (13.441 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Schulformabsteiger hatten zum überwiegenden Teil in der Grundschule Empfehlungen für jene Schulformen erhalten, an denen sie letztlich gescheitert sind. Schulformabstiege sind damit weniger eine Folge übersteigerter elterlicher Bildungsansprüche. Vielmehr zeigt sich einmal wieder, dass sich die weitere Schullaufbahn eines Kindes nicht hinreichend sicher prognostizieren lässt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):For the most part pupils who were placed back in the educational system had received recommendations by the primary school for a kind of school, in which they finally failed. Descents do not necessarily result from excessive educational aspirations of the parents. Rather what becomes evident once more is that there is no way to forecast a child's school career reliable. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.10.2023
CitationBlock, Rainer: Grundschulempfehlung, elterliche Bildungsaspiration und Schullaufbahn. Analysen zu Rückstufungen im Schulformbesuch anhand der repräsentativen PISA 2000-Daten - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 149-161 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273284 - DOI: 10.25656/01:27328
export files

share content at social platforms