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Original Title
Wie VERA und Verwandtes die Bildungsqualität beschädigen. Die potemkinschen Dörfer der gegenwärtigen Schulpolitik
Parallel titleHow VERA and similar inquiries damage the educational quality. The sham villages of the present school policy
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SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 201-213 ZDB
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License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die landesweit durchgeführten Leistungstests wie VERA oder Orientierungsarbeiten sollen der Qualitätssicherung und -entwicklung dienen. Tatsächlich, so der schulpädagogische Befund, beschädigen sie auf Dauer die Bildungsqualität. Ihr schulpolitischer Vorrang lässt zudem Verfahren in den Hintergrund treten, die der Qualitätsforderung dienlicher wären. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Nationwide achievement tests like VERA or comparative tests should serve the quality of schools and their further development. Actually according to research findings they damage the educational quality continuously. In addition - having political priority - procedures more useful to that purpose recede into the background. (DIPF/Orig.)
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Date of publication12.10.2023
CitationBartnitzky, Horst: Wie VERA und Verwandtes die Bildungsqualität beschädigen. Die potemkinschen Dörfer der gegenwärtigen Schulpolitik - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 201-213 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273324 - DOI: 10.25656/01:27332
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