details
Original Title |
Wie VERA und Verwandtes die Bildungsqualität beschädigen. Die potemkinschen Dörfer der gegenwärtigen Schulpolitik |
---|---|
Parallel title | How VERA and similar inquiries damage the educational quality. The sham villages of the present school policy |
Author |
Bartnitzky, Horst ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 201-213 ![]() |
Document | full text (16.633 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsstandards; Bildungspolitik; Bildungsreform; Schulentwicklung; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Kritik; Qualitätssicherung; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die landesweit durchgeführten Leistungstests wie VERA oder Orientierungsarbeiten sollen der Qualitätssicherung und -entwicklung dienen. Tatsächlich, so der schulpädagogische Befund, beschädigen sie auf Dauer die Bildungsqualität. Ihr schulpolitischer Vorrang lässt zudem Verfahren in den Hintergrund treten, die der Qualitätsforderung dienlicher wären. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Nationwide achievement tests like VERA or comparative tests should serve the quality of schools and their further development. Actually according to research findings they damage the educational quality continuously. In addition - having political priority - procedures more useful to that purpose recede into the background. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 12.10.2023 |
Citation | Bartnitzky, Horst: Wie VERA und Verwandtes die Bildungsqualität beschädigen. Die potemkinschen Dörfer der gegenwärtigen Schulpolitik - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 201-213 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273324 - DOI: 10.25656/01:27332 |