details
Original Title |
Schülerfirmen - mehr als eine Geschäftsidee? Zwischen Profitorientierung und solidarischer Ökonomie |
---|---|
Parallel title | Pupils' companies - more than just a business idea? Between profit orientation and solidary economy |
Author |
Liebel, Manfred ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 214-229 ![]() |
Document | full text (30.416 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Kompetenz; Schule; Schüler; Lernziel; Unternehmen; Wirtschaftserziehung; Übungsfirma; Kritik; Betrieb; Genossenschaft; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Vocational Education and Training |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | An etlichen allgemeinbildenden Schulen sollen Schülerinnen und Schüler praxisnah Unternehmensgeist entwickeln und sich auf Arbeitswelt und Arbeitsmarkt vorbereiten. Welche Ziele und Interessen werden damit verfolgt? Könnten pädagogische Zielsetzungen besser in genossenschaftlich organisierten und weniger in die Schule eingebundenen Jugendfirmen verfolgt werden? (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | At several general schools male and female students are supposed to develop a spirit of enterprise based on practical experiences and they should prepare themselves for professional life and the job market. Which purposes and interests are pursued with it? Could the educational objectives possibly be attained better in youth companies that are organized cooperatively and are not tied to schools? (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.10.2023 |
Citation | Liebel, Manfred: Schülerfirmen - mehr als eine Geschäftsidee? Zwischen Profitorientierung und solidarischer Ökonomie - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 214-229 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273332 - DOI: 10.25656/01:27333 |