search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Freie Wahl der Grundschule? Zur Aufhebung fester Schulbezirke und deren Folgen
Parallel titleFree school choice in basic education? The suspension of determined catchment areas and its consequences
Author
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 301-310 ZDB
Document  (10.650 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Einführung der freien Grundschulwahl in NRW stellt sich als Schlüsselelement einer wettbewerbsorientierten Schulentwicklung dar. Internationale Erfahrungen, Forschungsbefunde und die bereits existierende Schulwahlmöglichkeit zwischen konfessionellen und Gemeinschaftsgrundschulen geben Hinweise für eine Einschätzung und mögliche Perspektiven. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The introduction of free school choice turns out to be a key element for competitive school development. International experiences, research findings and existing possibilities for free choice between denominational and non-denominational primary schools help to evaluate the situation and to develop perspectives for further steps. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.10.2023
CitationAckeren, Isabell van: Freie Wahl der Grundschule? Zur Aufhebung fester Schulbezirke und deren Folgen - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 301-310 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273389 - DOI: 10.25656/01:27338
export files

share content at social platforms