details
Original Title |
Freie Wahl der Grundschule? Zur Aufhebung fester Schulbezirke und deren Folgen |
---|---|
Parallel title | Free school choice in basic education? The suspension of determined catchment areas and its consequences |
Author |
Ackeren, Isabell van ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 301-310 ![]() |
Document | full text (10.650 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Soziale Herkunft; Schulpolitik; Eltern; Schule; Schulwahl; Grundschule; Konfessionsschule; Segregation; Marktorientierung; Wettbewerb; Benachteiligung; Qualität; Ethnische Gruppe; Forschungsstand; Deutschland; England; Frankreich; Niederlande; Nordrhein-Westfalen |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Einführung der freien Grundschulwahl in NRW stellt sich als Schlüsselelement einer wettbewerbsorientierten Schulentwicklung dar. Internationale Erfahrungen, Forschungsbefunde und die bereits existierende Schulwahlmöglichkeit zwischen konfessionellen und Gemeinschaftsgrundschulen geben Hinweise für eine Einschätzung und mögliche Perspektiven. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The introduction of free school choice turns out to be a key element for competitive school development. International experiences, research findings and existing possibilities for free choice between denominational and non-denominational primary schools help to evaluate the situation and to develop perspectives for further steps. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.10.2023 |
Citation | Ackeren, Isabell van: Freie Wahl der Grundschule? Zur Aufhebung fester Schulbezirke und deren Folgen - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 301-310 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273389 - DOI: 10.25656/01:27338 |