search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Armut in der Grundschule. Ein aktuelles Problem darf nicht länger ignoriert werden
Parallel titlePoverty in the elementary school. A current problem must not be ignored any longer
Authors
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 311-321 ZDB
Document  (11.383 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Immer mehr Kinder wachsen in Armut auf und kommen mit entsprechenden Erfahrungen in die Schule. Die Grundschule vereint Kinder aller Lebenslagen und wird sich diesem Problem stellen müssen. Eine explorative Befragung unter Grundschullehrerinnen zeigt auf, wie dieses Problem (nicht) wahrgenommen wird und welche Konsequenzen für Schule und Schulpädagogik gezogen werden sollten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):More and more children grow up in poverty and enter school with these experiences. Elementary schools admit children of all living conditions and they have to face and react to this problem. Questioning a small sample of elementary school teachers indicates that very often this problem is not perceived. Consequences for school and educational theory are discussed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.10.2023
CitationCramer, Barbara; Müller, Thomas: Armut in der Grundschule. Ein aktuelles Problem darf nicht länger ignoriert werden - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 311-321 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273397 - DOI: 10.25656/01:27339
export files

share content at social platforms