search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Geschlechtertrennung und Schulleistungen. Ein Blick auf deutsche und englische Studien
Parallel titleSegregation of the sexes and school achievements. A look at German and English studies
Author
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 322-336 ZDB
Document  (19.553 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In Deutschland konnten Mädchen in getrenntem Physikanfangsunterricht besser abschneiden als in gemischtem. Nach englischen Untersuchungen profitieren sowohl Mädchen als auch Jungen von sogenanntem 'Single sex' Unterricht. Andere Untersuchungen konnten in beiden Ländern keine Schulleistungsunterschiede feststellen. Auf welche Wirk-Prozesse könnte dies zurückzuführen sein? (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In Germany girls performed better during their initial stages of learning physics when taught in separate classes than in mixed ones. According to English investigations girls as well as boys profit from so-called, 'Single sex' lessons. Other research results did not show differences in achievement in both countries. Which variables can be made responsible for these results? (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.10.2023
CitationKampshoff, Marita: Geschlechtertrennung und Schulleistungen. Ein Blick auf deutsche und englische Studien - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 322-336 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273404 - DOI: 10.25656/01:27340
export files

share content at social platforms