search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Eine gute Schule braucht eine wirksame Organisationsstruktur. Ein Plädoyer für eine produktive Debatte
Parallel titleA good school needs an effective organizational structure. Pleading for a productive debate
Author
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 397-399 ZDB
Document  (581 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):"Reformen in der Schule kommen um so besser voran, je konsequenter das pädagogische Konzept sich in einer klaren organisatorischen Struktur entfalten kann." Der Autor plädiert daher für ein ausgewogenes Verhältnis zwischen "starker Schulleitung" und "selbstbewussten Lehrpersonen" und erläutert seine Vorstellungen von Personalpolitik, "zu denen die Mitwirkung des Kollegiums ebenso gehört wie die Rechte des Einzelnen". (DIPF/Orig./Un)
Abstract (English):Reforms in schools make all the more progress, the more strictly the educational draft can develop in a clear organizational structure and 'wrong' developments are averted. Besides and beyond fundamental quarrels, it is important to clarify the concrete conditions for productive relations between management and staff. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.10.2023
CitationWunder, Dieter: Eine gute Schule braucht eine wirksame Organisationsstruktur. Ein Plädoyer für eine produktive Debatte - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 397-399 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273458 - DOI: 10.25656/01:27345
export files

share content at social platforms