search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Jungen als Verlierer? Anmerkungen zum Topos der "Feminisierung von Schule"
Parallel titleBoys as loser? Remarks to the topic of the 'feminism of school'
Author
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 488-500 ZDB
Document  (13.178 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Für den geringeren Schulerfolg von Jungen wird die "Feminisierung von Schule" verantwortlich gemacht. Welche Bedeutung männliche Lehrkräfte tatsächlich haben, bedarf weiterer Klärung. Problematisch wirken dürften allerdings stereotype und problemorientierte Bilder über Jungen. Gendersensibilität könnte durch Individualisierung des Lernens gefördert werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The fact that more women than man teach at school is held responsible for the lower school success of boys. But it needs to be examined more carefully which role male teachers play. However stereotypical conceptions of boys as problematic can lead to difficulties. Gender sensitivity could be promoted by individualization of learning. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.10.2023
CitationBudde, Jürgen: Jungen als Verlierer? Anmerkungen zum Topos der "Feminisierung von Schule" - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 488-500 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273524 - DOI: 10.25656/01:27352
export files

share content at social platforms