details
Original Title |
Jungen als Verlierer? Anmerkungen zum Topos der "Feminisierung von Schule" |
---|---|
Parallel title | Boys as loser? Remarks to the topic of the 'feminism of school' |
Author |
Budde, Jürgen ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 488-500 ![]() |
Document | full text (13.178 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Leitbild; Junge; Geschlechterrolle; Schulkultur; Lehrer; Lehrerin; Schulerfolg; Schülerleistung; Individualisierender Unterricht; Unterrichtsmethode; Mädchen; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Gender Studies and Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Für den geringeren Schulerfolg von Jungen wird die "Feminisierung von Schule" verantwortlich gemacht. Welche Bedeutung männliche Lehrkräfte tatsächlich haben, bedarf weiterer Klärung. Problematisch wirken dürften allerdings stereotype und problemorientierte Bilder über Jungen. Gendersensibilität könnte durch Individualisierung des Lernens gefördert werden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The fact that more women than man teach at school is held responsible for the lower school success of boys. But it needs to be examined more carefully which role male teachers play. However stereotypical conceptions of boys as problematic can lead to difficulties. Gender sensitivity could be promoted by individualization of learning. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 18.10.2023 |
Citation | Budde, Jürgen: Jungen als Verlierer? Anmerkungen zum Topos der "Feminisierung von Schule" - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 488-500 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273524 - DOI: 10.25656/01:27352 |