details
Original Title |
Erziehungswissenschaft zwischen realer Macht und praktischer Folgenlosigkeit. Zur Normalität einer wissenschaftlichen Disziplin |
---|---|
Parallel title | Educational science between real power and no practical consequences. To the normality of a scientific discipline |
Author |
Rothland, Martin ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 510-514 ![]() |
Document | full text (983 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehungswissenschaft; Bildungspolitik; Geschichte <Histor>; Macht; Politikberatung; Wissenschaftsdisziplin; Selbstverständnis; Status; Deutschland |
sub-discipline | General Educational Science Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die deutsche Erziehungswissenschaft gehört nicht zu den besonders selbstbewussten wissenschaftlichen Disziplinen. Umso bemerkenswerter erscheint es daher, dass Edwin Keiner und Heinz-Elmar Tenorth in einem aktuellen Aufsatz erfreulich offensiv Beispiele für die Macht der Disziplin und ihren bildungspolitischen Einfluss geben, die in diesem Beitrag kommentiert werden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The German educational science does not belong to the especially self-confident scientific disciplines. Hence, it is noteworthy that Edwin Keiner and Heinz-Elmar Tenorth give examples of the power of the discipline and its educational influence in a topical article, which is commented on in this contribution. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 18.10.2023 |
Citation | Rothland, Martin: Erziehungswissenschaft zwischen realer Macht und praktischer Folgenlosigkeit. Zur Normalität einer wissenschaftlichen Disziplin - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 510-514 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273543 - DOI: 10.25656/01:27354 |