details
Original Title |
Die deutsche Schule braucht eine international vergleichende Erziehungswissenschaft |
---|---|
Parallel title | German schools need international comparative perspectives |
Author |
Ackeren, Isabell van ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 97 (2005) 1, S. 6-12 ![]() |
Document | full text (4.481 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Vergleichende Erziehungswissenschaft; Empirische Forschung; Bildungspolitik; Schulentwicklung; Schüler; Schulleistung; Schülerleistung; Internationaler Vergleich; Leistung |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2005 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Damit die gegenwärtig heftig diskutierten Leistungsstudien auch für das Lehren und Lernen in den Schulen bedeutsam werden können, sind Instrumente zu entwickeln, die konkreten Handlungsbedarf und situative bedeutsame Handlungsmöglichkeiten aufzeigen. Der interkulturelle und internationale Vergleich kann u.a. deutlich machen, welche Kontexte die Bedingungen von Schule und Unterricht beeinflussen und wie diese optimiert werden könnten. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In order that the currently heavily discussed achievement studies can be utilized for schools, instruments are to be developed which will show concrete needs and relevant means for action. Intercultural and international comparisons can point to situational contexts affecting the terms of schools and teaching and how these can be optimized. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2005 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 18.10.2023 |
Citation | Ackeren, Isabell van: Die deutsche Schule braucht eine international vergleichende Erziehungswissenschaft - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 1, S. 6-12 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273571 - DOI: 10.25656/01:27357 |