search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Die deutsche Schule braucht eine international vergleichende Erziehungswissenschaft
Parallel titleGerman schools need international comparative perspectives
Author
SourceDie Deutsche Schule 97 (2005) 1, S. 6-12 ZDB
Document  (4.481 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Damit die gegenwärtig heftig diskutierten Leistungsstudien auch für das Lehren und Lernen in den Schulen bedeutsam werden können, sind Instrumente zu entwickeln, die konkreten Handlungsbedarf und situative bedeutsame Handlungsmöglichkeiten aufzeigen. Der interkulturelle und internationale Vergleich kann u.a. deutlich machen, welche Kontexte die Bedingungen von Schule und Unterricht beeinflussen und wie diese optimiert werden könnten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In order that the currently heavily discussed achievement studies can be utilized for schools, instruments are to be developed which will show concrete needs and relevant means for action. Intercultural and international comparisons can point to situational contexts affecting the terms of schools and teaching and how these can be optimized. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.10.2023
CitationAckeren, Isabell van: Die deutsche Schule braucht eine international vergleichende Erziehungswissenschaft - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 1, S. 6-12 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273571 - DOI: 10.25656/01:27357
export files

share content at social platforms