search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Das Lehrerbild in Printmedien. Inhaltsanalyse von "Spiegel"- und "Focus"-Berichten seit 1990
Parallel titleThe image of teachers in the media. A content analysis of reports published by "Der Spiegel" and "Focus" since 1990
Author
SourceDie Deutsche Schule 97 (2005) 1, S. 24-39 ZDB
Document  (12.648 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):"Die Berichterstattung in 'Spiegel' und 'Focus' zeichnet ein Lehrerbild, bei dem zu den Lehrpersonen selbst negative Pauschalurteile über ihre Kenntnisse und Fähigkeiten sowie ihre Arbeitshaltung dominieren, während auf den Unterricht bezogene Reportagen im Laufe der 15 Jahre zunehmend stärker innovative Modellbeispiele in den Vordergrund stellen." Forschungsmethode: empirisch-qualitativ; empirisch; Inhaltsanalyse. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1990 bis 2004. (Autorenreferat, IAB-Doku)
Abstract (English):"Reporting about teachers and teaching during the last 15 years the magazines 'Der Spiegel' and 'Focus' delineate on the one hand a negative sweeping judgment of teachers themselves, their knowledge, skills and morale. On the other hand covering their teaching experience and skills innovative examples are increasingly placed into the foreground. " (author's abstract, IAB-Doku)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication19.10.2023
CitationBloemeke, Sigrid: Das Lehrerbild in Printmedien. Inhaltsanalyse von "Spiegel"- und "Focus"-Berichten seit 1990 - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 1, S. 24-39 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273599 - DOI: 10.25656/01:27359
export files

share content at social platforms