search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zurichtung auf den Lehrerberuf. Erfahrungen aus dem Referendariat an einer Schule für Erziehungshilfe
Parallel titleDrilling for the teaching profession. Experiences during internship in a school for socially deprived children
Author
SourceDie Deutsche Schule 97 (2005) 1, S. 40-48 ZDB
Document  (3.937 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das Referendariat ist für viele angehende Lehrerinnen und Lehrer ein emotionaler Ausnahmezustand, in dem theoretisch orientierte Kritik an Schule und Unterricht als irrelevant gilt und Unterwerfung unter unklare Erwartungen verlangt wird. Ein persönlicher Erfahrungsbericht regt zum Nachdenken an. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):For a lot of future teachers the practical training during internship, ending with an exame, is emotionally disturbing. On the on hand their criticism of the school and instruction, based on theories, is turned down as irrelevant and on the other hand submission to muddy expectations is required. A personal account should stimulate reflection. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication19.10.2023
CitationHartig, Mareike: Zurichtung auf den Lehrerberuf. Erfahrungen aus dem Referendariat an einer Schule für Erziehungshilfe - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 1, S. 40-48 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273606 - DOI: 10.25656/01:27360
export files

share content at social platforms