search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Vorschulische Sprachförderung. Erste Ergebnisse aus dem Projekt "Fit in Deutsch"
Parallel titleSupporting language acquisition in the preschool. First results form the project "Fit in German"
Author
SourceDie Deutsche Schule 97 (2005) 1, S. 103-110 ZDB
Document  (3.405 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Für Kinder, deren Sprachfertigkeiten für das Lernen in der Schule nicht ausreichen, wurden in einem niedersächsischen Projekt Fördermaßnahmen angeboten. Die Ergebnisse sind ermutigend: Die meisten Kinder können komplexe Handlungsanweisungen verstehen, haben ihren Wortschatz erweitert und können sich frei in deutscher Sprache äußern. Gleichwohl bleibt eine weitere Förderung über das Projekt hinaus wichtig. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Children lacking necessary competencies in German, took part in a project in Lower Saxony to support their language acquisition. The results are encouraging: most of the children are able to understand complex instruction for action, have broadened their vocabulary and are capable to express themselves freely. Nevertheless they need further assistance following the project. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication20.10.2023
CitationKoch, Katja: Vorschulische Sprachförderung. Erste Ergebnisse aus dem Projekt "Fit in Deutsch" - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 1, S. 103-110 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273653 - DOI: 10.25656/01:27365
export files

share content at social platforms