details
Original Title |
Vorschulische Sprachförderung. Erste Ergebnisse aus dem Projekt "Fit in Deutsch" |
---|---|
Parallel title | Supporting language acquisition in the preschool. First results form the project "Fit in German" |
Author |
Koch, Katja ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 97 (2005) 1, S. 103-110 ![]() |
Document | full text (3.405 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Familie; Pilotprojekt; Förderungsmaßnahme; Kind; Kindergarten; Vorschule; Sprachförderung; Sprachkompetenz; Integration; Niedersachsen |
sub-discipline | Empirical Educational Research Early Childhood Education and Care |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2005 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Für Kinder, deren Sprachfertigkeiten für das Lernen in der Schule nicht ausreichen, wurden in einem niedersächsischen Projekt Fördermaßnahmen angeboten. Die Ergebnisse sind ermutigend: Die meisten Kinder können komplexe Handlungsanweisungen verstehen, haben ihren Wortschatz erweitert und können sich frei in deutscher Sprache äußern. Gleichwohl bleibt eine weitere Förderung über das Projekt hinaus wichtig. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Children lacking necessary competencies in German, took part in a project in Lower Saxony to support their language acquisition. The results are encouraging: most of the children are able to understand complex instruction for action, have broadened their vocabulary and are capable to express themselves freely. Nevertheless they need further assistance following the project. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2005 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 20.10.2023 |
Citation | Koch, Katja: Vorschulische Sprachförderung. Erste Ergebnisse aus dem Projekt "Fit in Deutsch" - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 1, S. 103-110 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273653 - DOI: 10.25656/01:27365 |