details
Original Title |
Ein anderer Umgang mit Unterrichtsstörungen. Beobachtungen in einer südkoreanischen Grundschule |
---|---|
Parallel title | A different way to deal with classroom disruptions. Observations at a South Korean elementary school |
Author | Eberwein, Petra |
Source | Die Deutsche Schule 97 (2005) 2, S. 197-210 |
Document | full text (13.053 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Aufmerksamkeit; Grundschule; Schüler; Disziplin <Ordnung>; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsklima; Unterrichtsmethode; Unterricht; Lärm; Erfahrungsbericht; Intervention; Prävention; Korea, Republik |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2005 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | An einer Schule in Südkorea gehen die Lehrenden mit Störungen deutlich "neutraler" und selbstverständlicher um. Sie gehören zu der dort üblichen Form des Lernens (als Einzelne oder in Gruppen) dazu und werden in der Regel gar nicht zur Kenntnis genommen - was zu einem emotional entlasteten und zugleich aktiven Lernklima führt. Für Schulen in Deutschland mag das anregend sein. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In a South Korean elementary school it was observed that the teachers respond clearly more neutral and as a matter of course to classroom disruptions. They are taken as a regular form of learning by individuals or groups and are usually disregarded, which leads to an emotionally relaxed and at the same time active climate. This could be stimulating for German schools. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2005 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 23.10.2023 |
Citation | Eberwein, Petra: Ein anderer Umgang mit Unterrichtsstörungen. Beobachtungen in einer südkoreanischen Grundschule - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 2, S. 197-210 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273738 - DOI: 10.25656/01:27373 |