details
Original Title |
Ganztagsschule oder Ganztagsbildung? Kritische Überlegungen anlässlich dreier wichtiger Neuerscheinungen |
---|---|
Parallel title | All-day school or all-day education? Critical considerations on the occasion of three important new publications |
Author |
Wunder, Dieter ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 97 (2005) 3, S. 294-301 ![]() |
Document | full text (4.348 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schule; Schulpädagogik; Ganztagserziehung; Ganztagsschule; Sozialpädagogik; Jugendhilfe; Kooperation; Diskurs; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Social Work and Social Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2005 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Autor stellt folgende Sammelbände zur Ganztagsschuldiskussion vor: 1. Die Ganztagsschule. Alltag, Reform, Geschichte, Theorie / hrsg. von Volker Ladenthin und Jürgen Rekus; 2. Grundbegriffe der Ganztagsbildung. Beiträge zu einem neuen Bildungsverständnis in der Wissensgesellschaft / hrsg. von Hans-Uwe Otto und Thomas Coelen; 3. Ganztägige Bildungssysteme. Innovation durch Vergleich (ebenfalls von Otto/Coelen). Dabei berücksichtigt er insbesondere "die Debatte um Ganztagsbildung vs. Ganztagsschule", die Forderung vieler Sozialpädagogen nach einer institutionalisierten Zusammenarbeit von Schule und Jugendhilfe und die Auseinandersetzung mit Ganztagsschulmodellen anderer Länder. (DIPF/Un) |
Abstract (English): | Social workers contrast the all-day school, preoccupied with instruction, with an all-day education in which they themselves by offering informal education take part on a much larger scale. Educational theory must meet this social-educational challenge and develop persuasive solutions. Looking at other countries shows very different possibilities. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2005 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 14.12.2023 |
Citation | Wunder, Dieter: Ganztagsschule oder Ganztagsbildung? Kritische Überlegungen anlässlich dreier wichtiger Neuerscheinungen - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 3, S. 294-301 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273791 - DOI: 10.25656/01:27379 |