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Original Title
Erziehungswissenschaft und Bildungspolitik. Perspektiven eines schwierigen Verhältnisses
Parallel titleEducational science and educational policy. Perspectives of a difficult relation
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SourceDie Deutsche Schule 97 (2005) 4, S. 421-431 ZDB
Document  (9.802 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Von der Erziehungswissenschaft wird immer wieder erwartet, dass sie bildungspolitische Entscheidungen begleitet und fundiert. Tatsächlich wird erziehungswissenschaftliches Wissen von der Bildungspolitik selten so verwendet, wie es von der Wissenschaft für sinnvoll gehalten wurde. Auf beiden Seiten gelten die Erwartungen dann als nicht erfüllt. Die Anwendungsfähigkeit von erziehungswissenschaftlichem Wissen lässt sich auf der Basis einer 'selbstorganisierten Qualitätssicherung' optimieren. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Over and over again it is expected that educational science accompanies and backs up educational decisions. As a matter of fact educational policy rarely uses educational scientific knowledge in a way scientists would approve. As a result the expectations are frustrated on both sides. Based on a "self-organized quality assurance" the applicability of scientific educational knowledge can be optimized. (DIPF/Orig.)
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Date of publication25.10.2023
CitationStamm, Margrit: Erziehungswissenschaft und Bildungspolitik. Perspektiven eines schwierigen Verhältnisses - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 4, S. 421-431 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273884 - DOI: 10.25656/01:27388
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