details
Original Title |
Erziehungswissenschaft und Bildungspolitik. Perspektiven eines schwierigen Verhältnisses |
---|---|
Parallel title | Educational science and educational policy. Perspectives of a difficult relation |
Author |
Stamm, Margrit ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 97 (2005) 4, S. 421-431 ![]() |
Document | full text (9.802 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehungswissenschaft; Bildungsforschung; Empirische Forschung; Evaluation; Bildungspolitik; Wissenstransfer; Datenanalyse; Politikberatung; Auftragsforschung; Leistungsmessung; Qualitätssicherung |
sub-discipline | Empirical Educational Research Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2005 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Von der Erziehungswissenschaft wird immer wieder erwartet, dass sie bildungspolitische Entscheidungen begleitet und fundiert. Tatsächlich wird erziehungswissenschaftliches Wissen von der Bildungspolitik selten so verwendet, wie es von der Wissenschaft für sinnvoll gehalten wurde. Auf beiden Seiten gelten die Erwartungen dann als nicht erfüllt. Die Anwendungsfähigkeit von erziehungswissenschaftlichem Wissen lässt sich auf der Basis einer 'selbstorganisierten Qualitätssicherung' optimieren. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Over and over again it is expected that educational science accompanies and backs up educational decisions. As a matter of fact educational policy rarely uses educational scientific knowledge in a way scientists would approve. As a result the expectations are frustrated on both sides. Based on a "self-organized quality assurance" the applicability of scientific educational knowledge can be optimized. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2005 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 25.10.2023 |
Citation | Stamm, Margrit: Erziehungswissenschaft und Bildungspolitik. Perspektiven eines schwierigen Verhältnisses - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 4, S. 421-431 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273884 - DOI: 10.25656/01:27388 |