search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Erziehungswissenschaft und Bildungspolitik - zwei getrennte Kulturen?
Parallel titleScience of education and educational policy - two separate cultures?
Author
SourceDie Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 6-9 ZDB
Document  (784 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Erziehungswissenschaft kann ihrer Aufgabe im schwierigen Feld der pädagogischen Politikberatung nur dann gerecht werden, wenn sie die von Heinrich Roth geforderte "realistische Wendung in der pädagogischen Forschung" einlöst - ohne der Gefahr einer empiristischen, praktisch irrelevanten Selbstgefälligkeit zu erliegen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Science of education can only fulfil its task in the difficult arena of policy advice if the "realistic turn in pedagogical research" demanded by Heinrich Roth is adhered to - without succumbing to the danger of an empiristical, practically irrelevant complacency. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication26.10.2023
CitationHerrlitz, Hans-Georg: Erziehungswissenschaft und Bildungspolitik - zwei getrennte Kulturen? - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 6-9 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273976 - DOI: 10.25656/01:27397
export files

share content at social platforms