details
Original Title |
Erziehungswissenschaft und Bildungspolitik - zwei getrennte Kulturen? |
---|---|
Parallel title | Science of education and educational policy - two separate cultures? |
Author |
Herrlitz, Hans-Georg ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 6-9 ![]() |
Document | full text (784 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehungswissenschaft; Bildungsforschung; Empirische Forschung; Bildungspolitik; Politikberatung; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2004 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Erziehungswissenschaft kann ihrer Aufgabe im schwierigen Feld der pädagogischen Politikberatung nur dann gerecht werden, wenn sie die von Heinrich Roth geforderte "realistische Wendung in der pädagogischen Forschung" einlöst - ohne der Gefahr einer empiristischen, praktisch irrelevanten Selbstgefälligkeit zu erliegen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Science of education can only fulfil its task in the difficult arena of policy advice if the "realistic turn in pedagogical research" demanded by Heinrich Roth is adhered to - without succumbing to the danger of an empiristical, practically irrelevant complacency. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2004 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 26.10.2023 |
Citation | Herrlitz, Hans-Georg: Erziehungswissenschaft und Bildungspolitik - zwei getrennte Kulturen? - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 6-9 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273976 - DOI: 10.25656/01:27397 |