search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schule als "Lernende Organisation". Zur Problematik eines Theorieimportes
Parallel titleSchool as a "learning organisation". On the problematic of a theory import
Author
SourceDie Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 10-22 ZDB
Document  (11.568 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Schulentwicklung verbindet sich theoretisch häufig mit dem Konzept der "Lernenden Organisation", das freilich aus außerpädagogischen Kontexten in den pädagogischen Kontext importiert worden ist. Dieser Import bleibt jedoch nicht ohne Folgen für das Selbstverständnis von Schule, in letzter Konsequenz sogar mit der Gefahr einer Aufhebung ihres pädagogischen Auftrages. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):School development is theoretically frequently linked to the concept of the "learning organisation" which has been imported from non-pedagogical contexts into pedagogy. This import is not without consequences for the way school sees itself In the final analysis there is even the danger offailing to fulfil the pedagogical mission. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication26.10.2023
CitationFees, Konrad: Schule als "Lernende Organisation". Zur Problematik eines Theorieimportes - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 10-22 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273985 - DOI: 10.25656/01:27398
export files

share content at social platforms