details
Original Title |
Schule als "Lernende Organisation". Zur Problematik eines Theorieimportes |
---|---|
Parallel title | School as a "learning organisation". On the problematic of a theory import |
Author |
Fees, Konrad ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 10-22 ![]() |
Document | full text (11.568 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehungsauftrag; Organisationstheorie; Schule; Schulentwicklung; Motivation; Lernende Organisation; Organisationsentwicklung; Selbstverständnis |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2004 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Schulentwicklung verbindet sich theoretisch häufig mit dem Konzept der "Lernenden Organisation", das freilich aus außerpädagogischen Kontexten in den pädagogischen Kontext importiert worden ist. Dieser Import bleibt jedoch nicht ohne Folgen für das Selbstverständnis von Schule, in letzter Konsequenz sogar mit der Gefahr einer Aufhebung ihres pädagogischen Auftrages. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | School development is theoretically frequently linked to the concept of the "learning organisation" which has been imported from non-pedagogical contexts into pedagogy. This import is not without consequences for the way school sees itself In the final analysis there is even the danger offailing to fulfil the pedagogical mission. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2004 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 26.10.2023 |
Citation | Fees, Konrad: Schule als "Lernende Organisation". Zur Problematik eines Theorieimportes - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 10-22 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273985 - DOI: 10.25656/01:27398 |