search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Quellenkritik im Internet. Empfehlungen für Recherchen im Unterricht
Parallel titleCritical approaches to internet resources. Recommendations for media supported searches in the classroom
Author
SourceDie Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 85-93 ZDB
Document  (11.952 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Informationen aus dem Internet bedürfen - vielleicht noch mehr als das gedruckte Wort - einer kritischen Prüfung auf ihre Zuverlässigkeit. Anhand eines Leitfadens können Schülerinnen und Schüler (aber auch Lehrerinnen und Lehrer) zum kritischen Umgang mit einem verführerischen Medium angeleitet werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Information extracted from the internet require - perhaps even more than the printed word - a critical study of their reliability. A guideline enables students but also teachers to critically deal with a tempting medium. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.10.2023
CitationKührt, Peter: Quellenkritik im Internet. Empfehlungen für Recherchen im Unterricht - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 85-93 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274046 - DOI: 10.25656/01:27404
export files

share content at social platforms