details
Original Title |
Neue Wege in der Lehrerbildung. Einblicke in die aktuelle Berliner Entwicklung |
---|---|
Parallel title | Structural models of teacher education. Insights into current developments in Berlin |
Author |
Schulz, Andreas ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 94-106 ![]() |
Document | full text (4.645 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schule; Lehrer; Lehramtsstudiengang; Lehrerausbildung; Modellversuch; Studiengang; Master-Studiengang; Bachelor-Studiengang; Modularisierung; Reform; Assistent; Berlin; Deutschland; Potsdam |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2004 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Universitäten in Berlin und Potsdam haben sich auf eine Grundstruktur zur Neugestaltung der Lehrerbildung geeinigt, die einen ersten Abschluss nach 3 Studienjahren als Schulassistent ermöglicht, aber erst nach einem weiteren Masterstudium zur vollen Berufsqualifikation als LehrerIn führt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The universities of Berlin and Potsdam have agreed on a reorganisation of teacher education which grants a first qualifying certificate as "school assistant" after three years of study leading to a professional qualification as a teacher only after the successful completion of a master's programme. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2004 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 27.10.2023 |
Citation | Schulz, Andreas: Neue Wege in der Lehrerbildung. Einblicke in die aktuelle Berliner Entwicklung - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 94-106 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274055 - DOI: 10.25656/01:27405 |