search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Neue Wege in der Lehrerbildung. Einblicke in die aktuelle Berliner Entwicklung
Parallel titleStructural models of teacher education. Insights into current developments in Berlin
Author
SourceDie Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 94-106 ZDB
Document  (4.645 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Universitäten in Berlin und Potsdam haben sich auf eine Grundstruktur zur Neugestaltung der Lehrerbildung geeinigt, die einen ersten Abschluss nach 3 Studienjahren als Schulassistent ermöglicht, aber erst nach einem weiteren Masterstudium zur vollen Berufsqualifikation als LehrerIn führt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The universities of Berlin and Potsdam have agreed on a reorganisation of teacher education which grants a first qualifying certificate as "school assistant" after three years of study leading to a professional qualification as a teacher only after the successful completion of a master's programme. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.10.2023
CitationSchulz, Andreas: Neue Wege in der Lehrerbildung. Einblicke in die aktuelle Berliner Entwicklung - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 94-106 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274055 - DOI: 10.25656/01:27405
export files

share content at social platforms