search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Lehrerbildung für ein integriertes Schulsystem. Neue Entwicklungen in Schweden
Parallel titleTeacher education for an integrated school system. New developments in Sweden
Author
SourceDie Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 107-110 ZDB
Document  (994 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In Schweden wurde die Lehrerausbildung im Jahre 2001 deutlich verändert mit dem Ziel, stärker auf die pädagogische Berufstätigkeit in der integrierten schwedischen Schule vorzubereiten. Differenziert wird dabei nicht nach Statusgruppen, sondern nach pädagogischen Funktionen innerhalb der gemeinsamen Schule. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In 2001 Sweden has significantly modified its teacher education with the aim to better prepare for the pedagogical work in the integrated Swedish school. The differentiation occurs not according to status groups but according to different pedagogical functions within the common school. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.10.2023
CitationGeiersbach, Friedrich-Wilhelm: Lehrerbildung für ein integriertes Schulsystem. Neue Entwicklungen in Schweden - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 107-110 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274063 - DOI: 10.25656/01:27406
export files

share content at social platforms