search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Belastungen im Schulsekretariat. Aufgaben und Probleme an einer pädagogischen Schnittstelle
Parallel titleStress among school secretaries. Demands and problems at a pedagogic interface
Authors
SourceDie Deutsche Schule 96 (2004) 3, S. 345-358 ZDB
Document  (17.749 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Arbeit im Sekretariat einer Schule bezieht sich häufig nicht nur auf rein organisatorisch-administrative Aufgaben: Die Verknüpfung mit pädagogischen Anforderungen bringt erhebliche psychische Belastungen mit sich. Oftmals fehlt eine soziale Unterstützung, die Arbeitsorganisation weist Mängel auf und Einflussmöglichkeiten sind gering. Zur Erfüllung der widersprüchlichen Anforderungen ist nach Auffassung der Autoren eine angemessene Unterstützung nötig. (DIPF/Orig./Ba.)
Abstract (English):Work in school secretariats is usually not restricted to organizational and administrative tasks. Coupled with pedagogic-psychological demands, secretaries' work may cause considerable psychological strain. Frequently, social support is low, work organization is poor, and possibilites to exert control over one's work is limited. To effectively deal with contradictory demands adequate support is necessary. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication01.11.2023
CitationDormann, Tanja; Dormann, Christian; Zapf, Dieter; Irmer, Caren: Belastungen im Schulsekretariat. Aufgaben und Probleme an einer pädagogischen Schnittstelle - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 3, S. 345-358 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274245 - DOI: 10.25656/01:27424
export files

share content at social platforms