details
Original Title |
Kann ein Buch die Schulen verändern? |
---|---|
Parallel title | Can a book change the schools? |
Author | Schweitzer, Jochen |
Source | Die Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 391-395 ![]() |
Document | full text (1.513 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schulreform; Schulentwicklung; Integrierte Gesamtschule; Buch; Fallbeispiel; Rezension |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2004 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In den letzten Jahrzehnten hat kein Buch auf dem "pädagogischen Markt" so überzeugend und beeindruckend den Prozess und das Programm einer "guten Schule" beschrieben wie das Buch von Enja Riegel: "Schule kann gelingen". Die anschaulich beschriebene konkrete Praxis der Helene-Lange-Schule kann ansteckend wirken und das Dilemma des deutschen Schulwesens überwinden helfen, wenn man von diesem Beispiel lernen würde. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In the last decades no other book on the pedagogical book-market has as convincingly and impressively described process and the programme of a good school as Enja Riegel's "School can succeed". Written in clear and lucid language with a focus on the Helene-Lange-School, the enthusiasm of this book might be infectuous and contribute significantly to overcome the dilemma of the German school-system. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2004 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 02.11.2023 |
Citation | Schweitzer, Jochen: Kann ein Buch die Schulen verändern? - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 391-395 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274267 - DOI: 10.25656/01:27426 |