search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zwischen Instruktion und Konstruktion. Konzepte zum Einsatz computerbasierter Medien
Parallel titleBetween instruction and construction. Concepts for the use of computer-based media
Author
SourceDie Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 480-494 ZDB
Document  (2.975 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Seit Jahren wird der Einsatz computerbasierter Medien im Unterricht gefordert. Die Frage nach didaktisch fundierten Konzepten, nach sinnvollen Lehr-Lern-Arrangements zur Einbindung dieser Medien in den Unterricht wird jedoch nur selten beantwortet. Anhand einer umfassenden Literatur- und Internetrecherche werden praxistaugliche Konzepte beschrieben und nach fünf Kriterien bewertet. Daraus ergeben sich Anhaltspunkte für den konkreten Einsatz im Unterricht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):For years, the use of computer-based media in classroom instruction has been demanded. Questions concerning didactically sound concepts, sensible learning and teaching arrangements and how computer-based media are embedded, however, are rarely addressed. Based on a comprehensive literature and internet search the practical relevance of these concepts is described and evaluated according to five criteria. Thus, conclusions may be drawn for the concrete use in classroom instruction. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.11.2023
CitationStaiger, Stefan: Zwischen Instruktion und Konstruktion. Konzepte zum Einsatz computerbasierter Medien - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 480-494 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274333 - DOI: 10.25656/01:27433
export files

share content at social platforms