details
Original Title |
Large-Scale-Assessments. Ihr möglicher Beitrag zur Qualitätsentwicklung von Schule und Unterricht |
---|---|
Parallel title | Large-Scale-Assessments. Their possible contribution to the development of schools and lessons |
Author |
Husfeldt, Vera ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 500-513 ![]() |
Document | full text (4.302 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsforschung; Beziehung; Bildungspolitik; Schule; Schulentwicklung; Schüler; Schülerleistung; Unterricht; Leistung; Leistungsmessung; Qualität; Qualitätssicherung; Rechenschaftslegung; Evaluation |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2004 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die großen Schulleistungsstudien wie PISA und TIMSS, LAU und MARKUS enthalten in mancher Hinsicht zu viele, in anderer zu wenig Informationen. Die darauf bezogenen Erwartungen gehen oft an den Möglichkeiten solcher Verfahren vorbei. Sie können präzise Informationen über bestimmte Outputfaktoren in einem Kernbereich von messbaren Kompetenzen geben, beziehen sich jedoch bisher wenig auf konkrete Merkmale des Lernens und Lehrens. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The great school achievement studies like PISA and TIMSS, LAU and MARKUS contain in some regard too many information, in other not enough. The expectations often do not meet the possibilities of such procedures: They can give exact information about certain outcomes in central areas of measurable competence. Nevertheless, they give too little information about concrete facts of learning and teaching. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2004 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 02.11.2023 |
Citation | Husfeldt, Vera: Large-Scale-Assessments. Ihr möglicher Beitrag zur Qualitätsentwicklung von Schule und Unterricht - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 500-513 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274358 - DOI: 10.25656/01:27435 |