search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Large-Scale-Assessments. Ihr möglicher Beitrag zur Qualitätsentwicklung von Schule und Unterricht
Parallel titleLarge-Scale-Assessments. Their possible contribution to the development of schools and lessons
Author
SourceDie Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 500-513 ZDB
Document  (4.302 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die großen Schulleistungsstudien wie PISA und TIMSS, LAU und MARKUS enthalten in mancher Hinsicht zu viele, in anderer zu wenig Informationen. Die darauf bezogenen Erwartungen gehen oft an den Möglichkeiten solcher Verfahren vorbei. Sie können präzise Informationen über bestimmte Outputfaktoren in einem Kernbereich von messbaren Kompetenzen geben, beziehen sich jedoch bisher wenig auf konkrete Merkmale des Lernens und Lehrens. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The great school achievement studies like PISA and TIMSS, LAU and MARKUS contain in some regard too many information, in other not enough. The expectations often do not meet the possibilities of such procedures: They can give exact information about certain outcomes in central areas of measurable competence. Nevertheless, they give too little information about concrete facts of learning and teaching. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.11.2023
CitationHusfeldt, Vera: Large-Scale-Assessments. Ihr möglicher Beitrag zur Qualitätsentwicklung von Schule und Unterricht - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 500-513 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274358 - DOI: 10.25656/01:27435
export files

share content at social platforms