details
Original Title |
Statt Vertrauen und Förderung: Misstrauen und Kontrolle. Wie eine neokonservative Bildungspolitik die Qualität des kanadischen Schulsystems beschädigt |
---|---|
Parallel title | Distrust and control instead of trust and support. How neo-conservative educational policy damages the quality of the Canadian school system |
Authors |
Ratzki, Anne ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 95 (2003) 2, S. 172-179 ![]() |
Document | full text (7.384 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsbeteiligung; Chancengleichheit; Hochbegabung; Bildungspolitik; Förderung; Schulsystem; Schüler; Schülerleistung; Multikulturelle Erziehung; Konservatismus; Soziale Auswirkung; Integration; Leistung; Leistungsmessung; Behinderter; Kritik; Kanada |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Kanada nahm bei der internationalen Vergleichsstudie zur Lesekompetenz den zweiten Platz ein. Ein Vertrauens- und Fördersystem, das Kindern einen guten Start in der Elementarerziehung ermöglicht und sie bis zur Graduierung von der Highschool unterstützt, dürfte wesentlich dazu beigetragen haben. Doch zurzeit verfolgt die Regierung eine Politik, die durch Tests und Kontrolle Misstrauen schafft. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Canada scored second best in the international study on literacy, PISA. A system of trust and support that provides children with a good start in elementary education and helps them along till graduation from high school, has been a major contributing factor. However, the current administration pursues an educational policy promoting distrust rather than trust through tests and control. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2003 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 03.11.2023 |
Citation | Ratzki, Anne; Schumann, Brigitte: Statt Vertrauen und Förderung: Misstrauen und Kontrolle. Wie eine neokonservative Bildungspolitik die Qualität des kanadischen Schulsystems beschädigt - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 2, S. 172-179 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274536 - DOI: 10.25656/01:27453 |