search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zur Tiefenstruktur des Bildungswachstums von 1800 bis 2000. Lern- und Bildungsprozesse in neuer Sicht
Parallel titleOn the deep structure of educational growth between 1800 and 2000. Formation and learning processes in a new perspective
Author
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 2, S. 180-196 ZDB
Document  (29.013 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Hinter detaillierten Daten der deutschen Bildungsgeschichte lassen sich in vier regelmäßigen langen Wellen Prozesse der Selbstorganisation erkennen, die das Bildungswachstum kennzeichnen. Die üblichen politischen Zäsuren werden dadurch erheblich relativiert. Im Laufe der Generationen setzte sich in 200 Jahren durch die wachsende Teilhabe an Bildungsprozessen allmählich eine selbstorganisierte "Kultur von unten" durch. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Behind the detailed dates of German educational history, processes of self-organization characterizing educational growth may be discerned in four long waves. This relativizes significantly the common political caesuras. In the course of generations within the past 200 years a self-organized 'culture from below' has become prevalent designating a growing participation in educational processes. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.11.2023
CitationTitze, Hartmut: Zur Tiefenstruktur des Bildungswachstums von 1800 bis 2000. Lern- und Bildungsprozesse in neuer Sicht - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 2, S. 180-196 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274542 - DOI: 10.25656/01:27454
export files

share content at social platforms