search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schulqualität und Lernkultur. Anregungen zur Schulentwicklung aus der Jenaplan-Pädagogik
Parallel titleSchool quality and learning culture. Jenaplan-pedagogy providing ideas for school development
Author
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 2, S. 197-205 ZDB
Document  (3.767 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In der Schule soll etwas geleistet werden, d.h. die Kinder sollen bis an ihre Grenzen gefordert werden. Aber dies soll nicht bedeuten, dass Kinder kontinuierlich verglichen werden und in Angst lernen. In der Schule soll eine Leistungskultur entwickelt werden statt eines Leistungskults. Ein moderner Jenaplan kann dies leisten und ist deshalb auch eine kritische Antwort auf einen einseitig ökonomisch-technischen Ansatz von Schulqualität. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):School should be the place for achievement, i.e. children should be pushed to their limits. However, this should not imply that children are constantly competing with each other and learning in fear. Achievement should he cultured and not worshipped. A modern Jenaplan might serve as a model and therefore also critically answers a one-sided 'managerialist' approach to school quality. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.11.2023
CitationBoth, Kees: Schulqualität und Lernkultur. Anregungen zur Schulentwicklung aus der Jenaplan-Pädagogik - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 2, S. 197-205 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274553 - DOI: 10.25656/01:27455
export files

share content at social platforms