details
Original Title |
Das Team-Ombuds-Modell. Eine Antwort auf fehlende Standards und divergente Erwartungen bei schulpraktischen Studien |
---|---|
Parallel title | The Team-Ombuds-Modell. An answer to absent standards and divergent expectations in the practical phase of teacher-training |
Authors |
Boness, Christian ![]() ![]() ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 95 (2003) 2, S. 220-231 ![]() |
Document | full text (7.633 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehungswissenschaft; Erwartung; Lehramtsstudiengang; Lehrerausbildung; Schulpraktikum; Gruppenarbeit; Modellversuch; Praxisbezug; Theorie; Vorbereitung; Deutschland; Göttingen |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In Schulpraktischen Studien spielt die Erziehungswissenschaft neben den Fachdidaktiken, den Schulen und den Studienseminaren eine wichtige Rolle. Die Beteiligten haben jedoch sehr divergente Erwartungen an den Beitrag pädagogischer Theorie. In einem Team-Ombuds-Modell sollen theoretische Reflexionen und Handlungsbezüge miteinander verbunden werden. Die Rückmeldungen der Studierenden lassen ein hohe Akzeptanz erkennen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Educational science, next to subject-specific didactics, plays a decisive role in schools and teacher seminaries. Students, however, have divergent expectations concerning the relevance of pedagogical theory for their practical work. Using the Team-Ombuds-model, theoretical reflection and practical acting can be combined in a productive and creative way. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2003 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 06.11.2023 |
Citation | Boness, Christian; Hoffmann, Andreas; Koch, Katja: Das Team-Ombuds-Modell. Eine Antwort auf fehlende Standards und divergente Erwartungen bei schulpraktischen Studien - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 2, S. 220-231 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274576 - DOI: 10.25656/01:27457 |