search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Bildungsstandards oder Lehrpläne? Perspektiven für die Weiterentwicklung von Schule und Unterricht am Beispiel der Mathematik
Parallel titleStandards for teaching and learning vs. traditional curricula. Perspectives concerning school development: the example of mathematics-instruction
Author
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 267-279 ZDB
Document  (10.792 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Seit einer Weile wird die Einführung von Bildungsstandards diskutiert, die dabei helfen sollen, die Leistungen deutscher Schülerinnen und Schüler zu verbessern. Dazu gibt es international Ansätze, die auf unterschiedlichen Auffassungen von Schule und Unterricht beruhen. Insbesondere für den Mathematikunterricht gibt es elaborierte Beispiele, die für die Diskussion in Deutschland anregend sein können. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Introducing standards for teaching and learning has been discussed intensively in Germany during the past few months. In that context, international approaches may be consulted based on different views of schooling and instruction. With regards to mathematics instruction in particular, elaborated examples may be advantageously used for the discussion in Germany. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication06.11.2023
CitationReiss, Kristina: Bildungsstandards oder Lehrpläne? Perspektiven für die Weiterentwicklung von Schule und Unterricht am Beispiel der Mathematik - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 267-279 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274641 - DOI: 10.25656/01:27464
export files

share content at social platforms