search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Integration, Kooperation oder Konkurrenz. Welche Rolle könnte die Jugendhilfe in einem Ganztagsschulmodell spielen?
Parallel titleIntegration, cooperation or competition. The role of Aid to Youths within a model of allday schooling
Author
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 349-353 ZDB
Document  (3.477 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Ob und wie Schule und Jugendhilfe zusammenarbeiten sollten, wird schon lange diskutiert. Die aktuellen Debatten über eine Haushaltskonsolidierung, über Ganztagsschulkonzepte und die Qualität der Schule können ein Aufeinanderzugehen der beiden Institutionen anregen. Von den möglichen Formen wird eine partielle Integration von schulischen und Jugendhilfeangeboten favorisiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The discussion about whether and in which form school and youth welfare services should cooperate is not new. At present, however, the two traditionally rather separate institutions seem to approach each other due to a public discourse focusing on three major issues: the question of budgetary consolidation, concepts for the day-long opening of schools and last not least the quality of German schools in the light of the PISA-study. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication07.11.2023
CitationKilb, Rainer: Integration, Kooperation oder Konkurrenz. Welche Rolle könnte die Jugendhilfe in einem Ganztagsschulmodell spielen? - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 349-353 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274707 - DOI: 10.25656/01:27470
export files

share content at social platforms