search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wider einen falschverstandenen Praxisbezug. Ein zweifacher Weg zur professionsbezogenen Lehrerbildung
Parallel titleAgainst a wrongly understood concept of praxis. A twofold access to professional teacher training
Author
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 490-498 ZDB
Document  (11.626 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Statt die Bedeutung von "Theorie" und "Praxis", bzw. von Universität und Schule als Lernort in der Lehramtsausbildung gegeneinander auszuspielen, könnte es zur Stärkung der "Lehrerbildung im Medium der Wissenschaft" beitragen, wenn ein wissenschaftlich fundiertes "Gewusst was" und ein praktisch fundiertes "Gewusst wie" als komplementäre Facetten professioneller Kompetenz verstanden und entwickelt werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Instead of putting up false contradictions between "theory" and "practice", or between university and school, a scientifically based "know that" and a practically based "know how" might be developed as complementary facets of professional competency thus strengthening "teacher training in the medium of science". (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication08.11.2023
CitationBräuer, Christoph: Wider einen falschverstandenen Praxisbezug. Ein zweifacher Weg zur professionsbezogenen Lehrerbildung - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 490-498 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274815 - DOI: 10.25656/01:27481
export files

share content at social platforms