details
Original Title |
Wider einen falschverstandenen Praxisbezug. Ein zweifacher Weg zur professionsbezogenen Lehrerbildung |
---|---|
Parallel title | Against a wrongly understood concept of praxis. A twofold access to professional teacher training |
Author |
Bräuer, Christoph ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 490-498 ![]() |
Document | full text (11.626 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Wissen; Erziehungswissenschaft; Lehramtsstudiengang; Lehrerausbildung; Wissenstransfer; Professionalisierung; Praxis; Theorie; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Statt die Bedeutung von "Theorie" und "Praxis", bzw. von Universität und Schule als Lernort in der Lehramtsausbildung gegeneinander auszuspielen, könnte es zur Stärkung der "Lehrerbildung im Medium der Wissenschaft" beitragen, wenn ein wissenschaftlich fundiertes "Gewusst was" und ein praktisch fundiertes "Gewusst wie" als komplementäre Facetten professioneller Kompetenz verstanden und entwickelt werden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Instead of putting up false contradictions between "theory" and "practice", or between university and school, a scientifically based "know that" and a practically based "know how" might be developed as complementary facets of professional competency thus strengthening "teacher training in the medium of science". (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2003 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 08.11.2023 |
Citation | Bräuer, Christoph: Wider einen falschverstandenen Praxisbezug. Ein zweifacher Weg zur professionsbezogenen Lehrerbildung - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 490-498 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274815 - DOI: 10.25656/01:27481 |