search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
"Bildung als exceptio". Friedrich Nietzsche über das Schulsystem der Zukunft
Parallel title"Bildung as exceptio". Friedrich Nietzsche on a future school system
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 1, S. 10-20 ZDB
Document  (9.795 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In den aktuellen schul- und bildungspolitischen Debatten werden verstärkt Konzepte vertreten, die eine elitäre Akzentsetzung aufweisen. Das ist ein guter Anlass, sich mit einem historischen Entwurf auseinander zu setzen, dessen erklärtes Ziel die Heranbildung einer geistigen Elite ist. Friedrich Nietzsches Schulmodell wird rekonstruiert und kritisch analysiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In the present discussion on school development and educational policy increasing stress is given to elitist ideas. These discussions provide a welcome opportunity to reconsider an old design aimed at elite education. Friedrich Nietzsche 's school concept is reconstructed and critically analysed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication09.11.2023
CitationHoyer, Timo: "Bildung als exceptio". Friedrich Nietzsche über das Schulsystem der Zukunft - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 1, S. 10-20 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274956 - DOI: 10.25656/01:27495
export files

share content at social platforms