details
Original Title |
Freie Themenarbeit und kulturelle Heterogenität. Ein Beitrag zur Pädagogik der Vielfalt |
---|---|
Parallel title | Free thematic work and cultural heterogeneity. A contribution to the pedagogics of diversity |
Author |
Bannach, Michael ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 94 (2002) 1, S. 79-93 ![]() |
Document | full text (14.941 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Chancengleichheit; Soziale Integration; Kind; Schuljahr 06; Grundschule; Selbstständiges Lernen; Freie Arbeit; Lerngruppe; Behinderung; Heterogenität; Ausländer; Mädchen; Berlin |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Wenn man SchülerInnen einer sechsten Klasse an selbst gewählten Themen arbeiten lässt, spiegelt sich die Vielfalt ihrer Biographien und ihrer kulturellen Herkünfte wider. Themenarbeit als Form des Offenen Unterrichts erweist sich als eine Möglichkeit, mit der Heterogenität einer Lerngruppe offensiv umzugehen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The biographic and cultural diversity is mirrored in the work of self-chosen themes of six graders. Thematic work as a form of open intrsuction is one option in dealing actively with the hetreogeneity of a group of learners. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2002 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 09.11.2023 |
Citation | Bannach, Michael: Freie Themenarbeit und kulturelle Heterogenität. Ein Beitrag zur Pädagogik der Vielfalt - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 1, S. 79-93 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275013 - DOI: 10.25656/01:27501 |