search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schulprogramm als Instrument der Schulentwicklung. Inhaltsanalyse aller Hamburger Programmtexte
Parallel title"Schulprogramm" as an instrument of school development? Content analysis of all Hamburger programs
Authors
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 2, S. 217-233 ZDB
Document  (9.696 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Schulprogramme sollen die pädagogische Entwicklung der autonomen Schulen fördern. Inzwischen liegen viele solcher Texte vor. Eine qualitative Analyse zeigt auf, dass sie sich nicht nur im Umfang, sondern auch in der Art der Gestaltung und nicht zuletzt in den pädagogischen Schwerpunkten deutlich unterscheiden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):School programs are ment to further the pedagogical develoment of autonomous schools. These texts are available of all schools in Hamburg. A qualitative analysis shows that they differ not only in size, but in style and pedagogical emphasis. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.11.2023
CitationHoltappels, Heinz G.; Müller, Sabine; Simon, Frank: Schulprogramm als Instrument der Schulentwicklung. Inhaltsanalyse aller Hamburger Programmtexte - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 2, S. 217-233 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275116 - DOI: 10.25656/01:27511
export files

share content at social platforms