details
Original Title |
Schulprogramm als Instrument der Schulentwicklung. Inhaltsanalyse aller Hamburger Programmtexte |
---|---|
Parallel title | "Schulprogramm" as an instrument of school development? Content analysis of all Hamburger programs |
Authors |
Holtappels, Heinz G. ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 94 (2002) 2, S. 217-233 ![]() |
Document | full text (9.696 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Planung; Schulprofil; Schulentwicklung; Schulorganisation; Schulprogramm; Steuerung; Konzeption; Inhaltsanalyse; Qualitative Forschung; Hamburg |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Schulprogramme sollen die pädagogische Entwicklung der autonomen Schulen fördern. Inzwischen liegen viele solcher Texte vor. Eine qualitative Analyse zeigt auf, dass sie sich nicht nur im Umfang, sondern auch in der Art der Gestaltung und nicht zuletzt in den pädagogischen Schwerpunkten deutlich unterscheiden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | School programs are ment to further the pedagogical develoment of autonomous schools. These texts are available of all schools in Hamburg. A qualitative analysis shows that they differ not only in size, but in style and pedagogical emphasis. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2002 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 10.11.2023 |
Citation | Holtappels, Heinz G.; Müller, Sabine; Simon, Frank: Schulprogramm als Instrument der Schulentwicklung. Inhaltsanalyse aller Hamburger Programmtexte - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 2, S. 217-233 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275116 - DOI: 10.25656/01:27511 |