details
Original Title |
Von der Grundschule in die Sekundarstufe. Übergangsprozesse aus der Sicht von SchülerInnen und Eltern |
---|---|
Parallel title | From primary school to secondary school. Transitional processes from the view point of students and parents |
Authors |
Büchner, Peter ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 94 (2002) 2, S. 234-246 ![]() |
Document | full text (17.856 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsinteresse; Selbsteinschätzung; Eltern; Schulwahl; Schulprofil; Schulform; Sekundarstufe I; Übergang; Grundschule; Weiterführende Schule; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Bildungsabschluss; Lernerfahrung; Empirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Marburg |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Übergang vom vierten zum fünften Schuljahr ist für Schülerinnen und Schüler und ihre Eltern mit vielfältigen Überlegungen und Entscheidungen verbunden, bei denen unterschiedliche Erwartungen und Kriterien eine Rolle spielen. Anhand ausführlicher Befragungen werden schulische und auch außerschulische Bildungserfahrungen und Bildungsvorstellungen thematisiert. Dabei deutet sich an, dass das pädagogische Profil der beteiligten Schulen eine wichtige Rolle spielt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The transition between fourth and fifih grade is connected by many considerations and decisions, influenced by expectations and criteria. Extensive interviews have pointed out the school related and informal educational ideas and experiences of children and their parents. The pedagogical profile of the school involved plays a major role. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2002 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 10.11.2023 |
Citation | Büchner, Peter; Koch, Katja: Von der Grundschule in die Sekundarstufe. Übergangsprozesse aus der Sicht von SchülerInnen und Eltern - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 2, S. 234-246 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275123 - DOI: 10.25656/01:27512 |