details
Original Title |
Was macht Schweden anders? Eine Reise zu den Schulen des Nordens |
---|---|
Parallel title | What does Sweden do differently? A journey to the schools of the north |
Author |
Schmerr, Martina ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 282-289 ![]() |
Document | full text (5.541 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsbeteiligung; Soziale Integration; Vorschulerziehung; Schulsystem; Schulentwicklung; Integrierte Gesamtschule; Ganztagsschule; Lehrerausbildung; Lehrerrolle; Schüler; Schülerleistung; Leseförderung; Muttersprachlicher Unterricht; Leistung; PISA <Programme for International Student Assessment>; Schweden |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Seit PISA ist das Interesse an den skandinavischen Schulsystemen stark gestiegen. Ein Blick in Schwedens Schulen veranschaulicht, wie dort Integration, Breitenförderung und hohe Leistungen zusammen gehen. Dies bietet Anknüpfungspunkte für die deutsche PISA-Diskussion. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Since PISA the interest in the Scandinavian school system has increased significantly. A glance at the Swedish schools illustrates how integration, broad support and high achievement are compatible. This provides an opportunity for the German PISA discussion. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2002 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.11.2023 |
Citation | Schmerr, Martina: Was macht Schweden anders? Eine Reise zu den Schulen des Nordens - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 282-289 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275166 - DOI: 10.25656/01:27516 |