search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Was macht Schweden anders? Eine Reise zu den Schulen des Nordens
Parallel titleWhat does Sweden do differently? A journey to the schools of the north
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 282-289 ZDB
Document  (5.541 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Seit PISA ist das Interesse an den skandinavischen Schulsystemen stark gestiegen. Ein Blick in Schwedens Schulen veranschaulicht, wie dort Integration, Breitenförderung und hohe Leistungen zusammen gehen. Dies bietet Anknüpfungspunkte für die deutsche PISA-Diskussion. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Since PISA the interest in the Scandinavian school system has increased significantly. A glance at the Swedish schools illustrates how integration, broad support and high achievement are compatible. This provides an opportunity for the German PISA discussion. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.11.2023
CitationSchmerr, Martina: Was macht Schweden anders? Eine Reise zu den Schulen des Nordens - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 282-289 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275166 - DOI: 10.25656/01:27516
export files

share content at social platforms