Your search results Watch list Search history showhide advanced search please choose category of the 1. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 1 input all words der 1. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 1. and 2. input andorand not please choose category of the 2. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 2 input all words der 2. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 2. and 3. input andorand not please choose category of the 3. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 3 input all words der 3. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 3. and 4. input andorand not please choose category of the 4. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 4 input all words der 4. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 4. and 5. input andorand not please choose category of the 5. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 5 input all words der 5. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Keyword How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Name How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Journal Activate special settings like review status, document type or language year of publicationfrom---2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 to ---2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 Document type Monograph, Collected Work or primary publication Article (from a serial) Article (journal) all Review Status Publishing House Lectorship Peer-Reviewed Doctoral thesis (PhD thesis or habilitation) University thesis (Bachelor, Master, Diploma) Review Status Unknown all Language German English French Italien Multilingual Other all Save search settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. Your search: (Index Terms: LESEFOERDERUNG) delivered 121 hitsLimit the number of hits using the advanced search. your search as RSS-Feed 12 next next Trefferliste Einstellungen mark all Save settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. count of hits show 10 hitsshow 25 hitsshow 50 hitsshow 100 hitsshow 200 hits Sorting Sort byfrequenzy of search termTitle A-Zpublishing year (from)publication date in pedocs list of hits 1 Das Berliner Eltern-Kind LeseprogrammMacElvany, NeleArtelt, Cordula PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2006 2 »Nicht allwissend - aber nützlich!«. Informationsdienst Lesen - Ein Service der Dokumentationsstelle der Stiftung LesenBotte, Alexander PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/General Educational Topics, Other Thematic Areas 1991 3 Förderung von Kindern mit Schwierigkeiten beim Schriftspracherwerb (LRS). Vortrag im Rahmen der GEW-Fachtagung "Fördern statt Auslesen - Können Förderpläne das leisten?" (1. Juni 2006)Valtin, Renate PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Special Education 2006 4 Wortspezifische Lesetrainingseffekte bei gleichzeitig ausbleibendem Lerntransfer. Analyse eines computergestützten Lesetrainings bei Förderbedarf im LernenGrosche, MichaelHintz, Anna-MariaHölz, Andreas PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Sociology 2013 5 Effekte einer direkt-instruktiven Förderung der LesegenauigkeitGrosche, Michael PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Special Education 2011 6 Förderung basaler Lesekompetenzen von erwachsenen Analphabeten nach Prinzipien der direkten InstruktionHintz, Anna-MariaGrosche, Michael PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Special Education 2010 7 Grundlagen und Effekte einer hundegestützten LeseförderungHeyer, MeikeBeetz, Andrea M. PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Special Education 2014 8 Lesen als Sinnsuche. Auch Lesenlernen ist mehr als der Erwerb von TechnikenBrügelmann, Hans PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2018 9 Leseförderung in der Lehrerbildung für die SekundarstufeHärter, Andreas PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1994 10 Spaß am Lesen - auch für Jugendliche und Erwachsene. Kriterien bei der Auswahl von Texten und Büchern für leseungewohnte Leserinnen und LeserConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1995 11 Leseanforderungen im Kontext beruflicher Arbeit als Ausgangspunkt für die Entwicklung adressatenspezifischer integrierter Konzepte zur Förderung von LesestrategienKeimes, ChristinaRexing, VolkerZiegler, Birgit PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Vocational Education and Training 2011 12 Lesestrategien im Unterricht: Einführung eines Programms zur Förderung des Textverstehens in 5. KlassenSouvignier, ElmarKüppers, JudithGold, Andreas PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2003 13 Evaluation eines neuen Trainingsprogramms zur Verbesserung der Lese- und Rechtschreibfähigkeiten funktionaler AnalphabetenRüsseler, JaschaBoltzmann, MelanieMenkhaus, KlausAulbert-Siepelmeyer, Annegret PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Adult Education / Further Education, Educational Sociology 2013 14 Die Bund-Länder Initiative "Bildung durch Sprache und Schrift" (BISS)Becker-Mrotzek, MichaelHasselhorn, MarcusRoth, Hans-JoachimStanat, Petra PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Other Thematic Areas 2016 15 "... und es hat ZOOM gemacht!". Wie Kinder kompetente und begeisterte Leser werdenBrinkmann, Erika PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2018 16 Förderung des lautorientierten Lesens bei Schülerinnen und Schülern mit intellektueller BeeinträchtigungKuhl, JanEuker, NilsEnnemoser, Marco PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Special Education 2015 17 Wo ist der Himmel? Wo ist die Hölle? Wer ist der Gute? Wer ist der Bösewicht? Anmerkungen zur Schwarz-Weiß-Malerei im "Harry Potter"Conrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2003 18 Leseleistungen im differenzierten Leseunterricht am Beispiel einer 2. SchulstufeLusser, GünterNatter, Walter PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1996 19 Grundstrukturen professionellen Lehrerwissens: Wissen zur Lesekompetenzförderung von BerufsschullehrkräftenKugler, Gabriela PDF als Volltext Article (from a serial), Peer-Review, Empirical Educational Research, Higher Education 2013 20 Lernort Schreib- und Lesezentrum als Entwicklungskomponente für die GanztagsschuleBräuer, Gerd PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2006 21 Leseunterricht und seine Orientierungen nach der PISA-Studie. Konzeptionen und Praktiken im Spannungsfeld von alltagsbezogener Kompetenzorientierung und EnkulturationBertschi-Kaufmann, Andrea PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Intercultural and International Comparative Educational Research, Educational Sociology 2010 22 Getrocknete Stimmen. Auf dem Weg zu einer Didaktik des Lesens und SchreibensKleinbach, Karlheinz PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Special Education 1999 23 Kurzskalen zur Erfassung des Transfererfolgs von Leseförderkonzepten in der SchulpraxisMeudt, Sarah-InesZeuch, NinaNeuber, LinaSouvignier, Elmar PDF als Volltext Article (from a serial), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2020 24 Die Einbindung von Laien in eine Interventionsstudie: Unterscheiden sich Eltern und Lesecoachs?Villiger, CarolineHauri, SilkeZemp, AlineTettenborn, AnnetteNäpflin, CatherineNiggli, Alois PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2020 25 Deutung von LesefehlernBrügelmann, Hans PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1982 26 Lesefertigkeit oder Spracherfahrung - eine falsche AlternativeBrügelmann, HansFischer, Dietlind PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1977 27 Lautlesetandems: Patentrezept für die Leseförderung?Reiske, JenniferBode-Kirchhoff, Nina PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2020 28 "Harry Potter" als Patchwork-Text. Anmerkungen zur literarischen StrukturConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2003 29 "Harry Potter" wird verschultConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2003 30 Leseförderung auf Augenhöhe. Peer-Assisted Learning als geeignetes Format für die Förderung schwacher und schwächster LeserPhilipp, Maik PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2010 31 Discovering print: a process approach to initial reading and writing in West GermanyBrügelmann, Hans J. PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1986 32 Mehrsprachiges Lesetheater: Ergebnisse zur Akzeptanz dieser neuen mehrsprachigen LesefördermethodeGötz, ChristinaKutzelmann, SabineMassler, Ute PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2017 33 Vom Readers’ Theatre über interlinguale Literatur zum Mehrsprachigen Lesetheater: Die didaktischmethodischen Leitlinien der Gestaltung im Kontext der MehrsprachigkeitsdidaktikMassler, UteKutzelmann, Sabine PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2017 34 Miteinander sind alle Stars – Die Bedeutung des kooperativen Lernens im Mehrsprachigen LesetheaterKutzelmann, SabineTheinert, Kerstin PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2017 35 Sprach- und Fachgrenzen überwinden: Die didaktische und strategische Konzeption des Fortbildungscurriculums zur LesefördermethodeKutzelmann, SabineMassler, Ute PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Adult Education / Further Education, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2017 36 Kinderbücher im Unterricht. Anmerkungen zu entscheidenden VoraussetzungenConrady, Peter PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1983 37 Die Leseentwicklung zweier Geschwisterkinder mit Migrationshintergrund in einer kombinierten Sprach- und LeseförderungFischer, Ute PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2012 38 Förderung der Leseflüssigkeit bei leseschwachen ZwölfjährigenRosebrock, CorneliaRieckmann, CarolaNix, DanielGold, Andreas PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2010 39 "Einfache" Wörter für Leseanfänger. Kriterien und Auswahllisten "leseleichter" WörterBrügelmann, Hans PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2021 40 Lebenslanges Lesen und Lernen. Die Laudatio zur Verleihung der Ehrendoktorwürde an Richard BambergerConrady, Peter PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, General Educational Science, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2003 41 Selber Lesen leicht gemacht. Begleitheft zur ReiheBrügelmann, HansBrinkmann, Erika PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2021 42 Anforderungen an Maßnahmen zur Verbesserung der Effizienz und der Effektivität der vorschulischen und schulischen SprachförderungFickermann, Detlef PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2013 43 Leseförderung inklusiv. Fachdidaktische Überlegungen zu Systematik und Rezeptionspotenzialen digitaler Videoangebote zur LesekompetenzDall'Armi, Julia von PDF als Volltext Article (from a serial), Peer-Review, Special Education, Media Education 2023 44 Modellversuche zum Förderungsbereich "Musisch-kulturelle Bildung". Bericht über eine AuswertungKolfhaus, Stephan A.Otto, Gunter PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation, Teaching Didactics/Teaching Music and Arts 1997 45 Intensivförderung von lese-rechtschreibschwachen Kindern in der GrundschuleBreitenbach, Erwin PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Special Education 2012 46 Wie verwenden Lehrkräfte Assessments zur Planung individualisierten Unterrichts im Bereich Lesen? Forschungsdesign und erste Ergebnisse einer qualitativen Fallstudie im Kontext eines SchulversuchsSchmill, Stephanie PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2013 47 Die Schrift entdecken. Beobachtungshilfen und methodische Ideen für den Anfangsunterricht im Lesen und SchreibenBrügelmann, Hans PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Early Childhood Education and Care 1984 48 Zur Effektivität der Förderung der Leseflüssigkeit auf der Basis von Hörbüchern in Kombination mit wiederholtem Lesen: Weitere EvidenzWalter, Jürgen PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Special Education 2018 49 Die Schrift als Schlüssel zur elektronischen Welt? Lesen- und Schreibenlernen mit Computer-Hilfe (Teil 2)Brügelmann, Hans PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Media Education 1985 50 The impact of text fading on reading in children with reading difficultiesNagler, TelseLinkersdörfer, JanoschLonnemann, JanHasselhorn, MarcusLindberg, Sven PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Educational Psychology 2016 51 Voraussetzungen zum Schriftspracherwerb: Beobachtung und Förderung in einer ersten KlasseBrinkmann, Erika PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1988 52 Mit Antolin punkten oder: Wie sich mit dem Leseförderprogramm der Bock zum Gärtner machtJornitz, SieglindeLeser, Christoph PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, General Educational Science, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2018 53 Der "neue" Methodenstreit oder: (Was) können wir aus der amerikanischen Leseforschung lernen?Valtin, Renate PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1998 54 The role of informal learning in adults' literacy proficiencySulkunen, SariNissinen, KariMalin, Antero PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Adult Education / Further Education 2021 55 Ist Jugendliteratur für leseungewohnte Jugendliche einfache Literatur?Conrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2008 56 ADORE – Teaching Adolescent Struggling Readers. Ein europäisches Forschungsprojekt über gute (Unterrichts-)Praxis zur Förderung leseschwacher JugendlicherGarbe, ChristineHolle. KarlWeinhold, Swantje PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2010 57 Using remap RT (Reading - concept mapping – reciprocal teaching) learning model to improve low-ability students’ achievement in biologyZubaidah, SitiMahanal, SusriyatiSholihah, Mar’atusRosyida, FatiaKurniawati, Zenia Lutfi PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences 2020 58 Sprachsensibler Geschichtsunterricht als ProfessionalisierungsaufgabeHandro, SaskiaKilimann, Vanessa PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Teaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2020 59 Verbesserung des Leseverständnisses auch bei schwachen Grundschülern der vierten Klasse. Evaluation einer Fördermaßnahme auf der Basis des Programms "Wir werden Textdetektive" im Rahmen einer FelduntersuchungWalter, Jürgen PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Special Education 2020 60 Die schulischen Erprobungskontexte des MELT-ProjektsGötz, KristinaHendel, RobertKutzelmann, SabinePeter, Klaus PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2017 61 Rezepte sind gut - sehr gute Angebote sind besserScherf, Daniel PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2020 62 Bedingungen des Textverstehens bei leseschwachen Zwölfjährigen mit und ohne ZuwanderungshintergrundGold, AndreasNix, DanielRieckmann, CarolaRosebrock, Cornelia PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2010 63 Was ist leicht zu lesen für echte Leseanfänger*innen? Kriterien zur Textgestaltung am Beispiel der Regenbogen-LesekisteBrügelmann, HansBrinkmann, Erika PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2020 64 Literaten in der Schule - lohnt sich das?Conrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2009 65 Teilhabe von Eltern an schulischem Lernen mit Family-Literacy-Programmen. Langzeiteffekte von "LIFE – Lesen in Familie erleben" auf die elterliche Unterstützung beim LesenlernenBonanati, SabrinaGruchel, NicoleKurock, RicardaBuhl, Heike M. PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2021 66 Lesekompetenz fördern in Klasse 6?Frahm, Sarah PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2010 67 Participation in intervention programmes of children with poor reading skills in HungarySipos, ZsokaSteklacs, Janos PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Special Education, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2022 68 Beiträge zur Lesekompetenz von Personen mit unterschiedlicher SprachbiographieRauch, Dominique PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Qualifikationsarbeit (Dissertation, Habilitationsschrift), Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2011 69 Leseförderung im ElternhausHertel, SilkeJude, NinaNaumann, Johannes PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research 2010 70 Instructional variables involved in problems associated with diglossia in Arabic speaking schools in Israel. PIRLS 2006 findingsZuzovsky, Ruth PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2010 71 Multiple Ziele bei der Leseförderung: Befunde aus einer vergleichenden Interventionsstudie auf Klassenstufe 4Villiger, CarolineNiggli, AloisWandeler, ChristianWatermann, RainerKutzelmann, Sabine PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Intercultural and International Comparative Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2010 72 Bibliothek & Schule. Modulare Konzepte für eine Zusammenarbeit zwischen Stadtbibliotheken und Schulen in HessenSteierwald, Ulrike [Hrsg.] Faaß, Melanie [Mitarb.] Fröhlich, Christine [Mitarb.] Maurer, Bianca [Mitarb.] Popilka, Mark [Mitarb.] Braun, Julia [Mitarb.] Promsuri, Manop [Mitarb.] Bolz, Matthias [Mitarb.] Koch, Patrizia [Mitarb.] Möse, Michael [Mitarb.] Peters, Gerd [Mitarb.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Media Education 2008 73 Zur Wirksamkeit familiärer Frühförderungsprogramme im Bereich Literacy - Ergebnisse einer Meta-AnalyseMcElvany, NeleHerppich, StephanieVan Steensel, RoelKurvers, Jeanne PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Early Childhood Education and Care 2010 74 The 2015 promise of Education for All in Kenya: Missed target or new start?Mugo, John KabuthaNderitu, John KiruruRuto, Sara Jerop PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, General Educational Science, Educational Sociology 2015 75 Schreiben und Lesen fördern. Vorschläge zur Praxis des DeutschunterrichtsFerencik-Lehmkuhl, DariaBremerich-Vos, AlbertSchwinning, Sandra PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2015 76 Eltern-Kind-Interaktionen mit Bilderbüchern und / oder Tablet PC?Fuchs, AndreaMiosga, Christiane PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Early Childhood Education and Care, Media Education 2014 77 Beobachtung der Vermittlung von selbstreguliertem Lesen im Deutschunterricht mit dem Beobachtungsbogen Lestra-BDSchmitz, AnkeKarstens, FabianaJost, Jörg PDF als Volltext Article (from a serial), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2020 78 Digitale Bildung im Förderschwerpunkt Sprache: Das Potential neuer Medien nutzenReber, Karin PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Special Education, Media Education 2018 79 Partizipation in der Ganztagsschule - vertiefende AnalysenSauerwein, Markus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation 2019 80 PISA 2018. Grundbildung im internationalen VergleichReiss, Kristina [Hrsg.] Weis, Mirjam [Hrsg.] Klieme, Eckhard [Hrsg.] Köller, Olaf [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Intercultural and International Comparative Educational Research, Empirical Educational Research 2019 81 Christoph Bräuer: Könnerschaft und Kompetenz in der Leseausbildung. Theoretische und empirische Perspektiven. Weinheim und München: Juventa 2010, 392 S. [Rezension]Neumann, Astrid PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, General Educational Science, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2011 82 Ein Blick auf den BiSS-Primarbereich. Die Umsetzung von BiSS-Modulen in der PraxisBeck, LunaTitz, Cora PDF als Volltext Article (journal), Review-Status unbekannt, Early Childhood Education and Care 2015 83 Vom Lesenlernen in der Ganztagsschule: Leisten Ganztagsangebote einen Beitrag zur Leseförderung am Beginn der Sekundarstufe I?Fischer, NatalieSauerwein, MarkusTheis, DésiréeWolgast, Anett PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2016 84 Kurzzeitige Effekte eines Trainings der Leseflüssigkeit von leseschwachen Kindern mit isolierten Silben und MorphemenHölz, Andreas PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2015 85 Tutorielle Leseverfahren mit Grundschulkindern mit externalisierenden VerhaltensproblemenSpilles, MarkusHagen, TobiasHennemann, Thomas PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Special Education, Educational Sociology 2018 86 Förderdiagnostik beim SchriftspracherwerbHofmann, Bernhard [Hrsg.] Valtin, Renate [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2007 87 Expertise "Erfolgreiche Sprachförderung unter Berücksichtigung der besonderen Situation Berlins"Ehlich, KonradValtin, RenateLütke, Beate PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2012 88 Leises und funktionales Lesen stärken! Empirische Studien zeigen: Leseförderung lebt von einem reichen, didaktisch strukturierten Methoden-Repertoire - braucht aber auch eine klare pädagogische HaltungBrügelmann, Hans PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2020 89 Zum Baum sagt man Baum. [Lese(r)förderung in der Grundschule]Conrady, Peter PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Educational Psychology, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2006 90 Einordnung der IGLU-2016-Befunde in das europäische Rahmenkonzept für gute LeseförderungValtin, Renate PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Intercultural and International Comparative Educational Research, Empirical Educational Research 2017 91 Wie sollte ein erfolgreiches Material für Kinder mit LRS aussehen? Theoretische Grundlagen und ein praktisches Beispiel: "Das schaffe ich!"Valtin, RenateNaegele, IngridSasse, Ada PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2013 92 Mädchen und Jungen in der Schule. Förderung von Lesekompetenz und LeseinteresseSasse, Ada [Hrsg.] Valtin, Renate [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Gender Studies and Education, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2011 93 Gutachten zur lerntheoretischen, lesedidaktischen und pädagogischen Qualität des Programms "IntraActPlus"Brügelmann, Hans PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Educational Psychology, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2009 94 Außerunterrichtliches Peer Tutoring mit deutsch-türkischsprachigen Grundschulkindern. Umsetzungsgenauigkeit und Umfang von bilingualer KommunikationDecristan, JasminSchastak, MartinReitenbach, ValentinaRauch, Dominique PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Other Thematic Areas 2021 95 Warum gibt es keine leistungssteigernden Effekte durch den Besuch von Ganztagsangeboten? Oder: Über die Paradoxie individueller FörderungSauerwein, MarkusHeer, Jana PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation 2020 96 Das ELINET-Projekt. Ziele und Ergebnisse eines europäischen Netzwerks zur Lese- und SchreibförderungValtin, RenateGarbe, Christine PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2023 97 Dyslexia and English as a foreign language in Norwegian primary education: a mixed methods intervention studyFlaten Jarsve, ChristopherTsagari, Dina PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Special Education, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2022 98 Johann Borchert / Bodo Hartke / Peter Jogschies (Hrsg.): Frühe Förderung entwicklungsauffälliger Kinder und Jugendlicher. Frühe Kindheit, Schul- und Jugendalter. Stuttgart: Kohlhammer 2008 (280 S.) [Rezension]Meier Rey, Christine PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Special Education, Early Childhood Education and Care 2009 99 Reiner Lehberger / Uwe Sandfuchs (Hrsg.): Schüler fallen auf. Heterogene Lerngruppen in Schule und Unterricht. Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2008 (304 S.) [Rezension]Hinz, Renate PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2008 100 Friederike Heinzel / Werner Thole / Peter Cloos / Stefan Köngeter (Hrsg.): "Auf unsicherem Terrain". Ethnografische Forschung im Kontext des Bildungs- und Sozialwesens. Wiesbaden: VS Verlag 2009 (274 S.) [Rezension]Rose, Lotte PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Intercultural and International Comparative Educational Research, Social Work and Social Pedagogy 2010 result list settings fullfill mark all 12 next next PrintSaveexport files With following Select-Box you can the marked records into different formats.system/formatchoose system/formatPrintable formatMARC-XMLBibliographic formatEndNote formatBibTeX formatDirect import: Citavi, Endnote, ZoteroAnalytical format: CSV/Excel share content at social platforms (only available with Javascript turned on)