search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
"Für das Leben lernen". Reformpädagogik als Antwort auf PISA
Parallel title"Learning for life". Educational reform as an answer to PISA
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 295-299 ZDB
Document  (2.279 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die schlechten PISA-Ergebnisse machen darauf aufmerksam, dass eine Reform der Schulen, die sich an Konzepten und Erfahrungen der Reformpädagogik hätte orientieren können, nicht konsequent betrieben worden ist. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The bad PISA results draw the attention to a missed opportunity for school reform drawing on the concepts and lessons of progressive education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.11.2023
CitationStähling, Reinhard: "Für das Leben lernen". Reformpädagogik als Antwort auf PISA - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 295-299 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275189 - DOI: 10.25656/01:27518
export files

share content at social platforms