details
Original Title |
"Für das Leben lernen". Reformpädagogik als Antwort auf PISA |
---|---|
Parallel title | "Learning for life". Educational reform as an answer to PISA |
Author |
Stähling, Reinhard ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 295-299 ![]() |
Document | full text (2.279 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsbegriff; Reformpädagogik; Schulreform; Schulentwicklung; Lehrerrolle; Lernmethode; Lernziel; Lehrplangestaltung; Konzeption; PISA <Programme for International Student Assessment>; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die schlechten PISA-Ergebnisse machen darauf aufmerksam, dass eine Reform der Schulen, die sich an Konzepten und Erfahrungen der Reformpädagogik hätte orientieren können, nicht konsequent betrieben worden ist. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The bad PISA results draw the attention to a missed opportunity for school reform drawing on the concepts and lessons of progressive education. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2002 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.11.2023 |
Citation | Stähling, Reinhard: "Für das Leben lernen". Reformpädagogik als Antwort auf PISA - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 295-299 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275189 - DOI: 10.25656/01:27518 |