details
Original Title |
Die Kultur des Dialogs. Aspekte der Freinet-Pädagogik im Spannungsverhältnis von Vielfalt und Einheit |
---|---|
Parallel title | The culture of dialogue. Aspects of Freinet-pedagogy between unity and multiplicity |
Author |
Enders, Susanne ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 330-339 ![]() |
Document | full text (4.998 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehung; Freinet-Pädagogik; Gemeinschaft; Kommunikation; Schüler; Toleranz; Dialog; Heterogenität; Lebenswelt; Freinet, Célestin |
sub-discipline | General Educational Science Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Unter biographischen, systematischen und unterrichtspraktischen Aspekten wird bei einer Analyse der Freinet-Pädagogik ein Spannungsfeld zwischen Vielfalt und Einheit deutlich. Die Unterschiedlichkeit der Schülerinnen und Schüler kann nur in einer Lernkultur Anerkennung finden, die alle an Erziehung und Unterricht Beteiligten in einen intensiven Dialog bringt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Viewed under biographical, systematical, and practical aspects with reference to instruction, an analysis of Freinet-pedadogy throws the tension between unity and multiplicity into relief. The individual differences between male and female students can be acknowledged only in a culture of learning that is based on including everone involved in education and instruction into an intensive dialogue. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2002 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 14.11.2023 |
Citation | Enders, Susanne: Die Kultur des Dialogs. Aspekte der Freinet-Pädagogik im Spannungsverhältnis von Vielfalt und Einheit - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 330-339 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275219 - DOI: 10.25656/01:27521 |