search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Die Kultur des Dialogs. Aspekte der Freinet-Pädagogik im Spannungsverhältnis von Vielfalt und Einheit
Parallel titleThe culture of dialogue. Aspects of Freinet-pedagogy between unity and multiplicity
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 330-339 ZDB
Document  (4.998 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Unter biographischen, systematischen und unterrichtspraktischen Aspekten wird bei einer Analyse der Freinet-Pädagogik ein Spannungsfeld zwischen Vielfalt und Einheit deutlich. Die Unterschiedlichkeit der Schülerinnen und Schüler kann nur in einer Lernkultur Anerkennung finden, die alle an Erziehung und Unterricht Beteiligten in einen intensiven Dialog bringt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Viewed under biographical, systematical, and practical aspects with reference to instruction, an analysis of Freinet-pedadogy throws the tension between unity and multiplicity into relief. The individual differences between male and female students can be acknowledged only in a culture of learning that is based on including everone involved in education and instruction into an intensive dialogue. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication14.11.2023
CitationEnders, Susanne: Die Kultur des Dialogs. Aspekte der Freinet-Pädagogik im Spannungsverhältnis von Vielfalt und Einheit - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 330-339 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275219 - DOI: 10.25656/01:27521
export files

share content at social platforms