details
Original Title |
Reflexive Koedukation in der Grundschule. Ausgangslage und Handlungsperspektiven |
---|---|
Parallel title | Reflexive co-education in elementary schools. Basics and opportunities |
Author | Roth, Gabriele |
Source | Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 340-354 ![]() |
Document | full text (8.468 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Einstellung <Psy>; Kommunikation; Konfliktpsychologie; Selbstbewusstsein; Verhalten; Junge; Geschlechterbeziehung; Gleichberechtigung; Koedukation; Grundschule; Lehrerfortbildung; Lehrerrolle; Interaktion; Soziale Kompetenz; Lehrplangestaltung; Mädchen |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Gender Studies and Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Koedukation sollte nicht nur als organisatorische Zusammenführung von Mädchen und Jungen verstanden werden. Ihre Identitätsentwicklung kann unterstützt werden, wenn der Faktor Geschlecht und die Beziehung zwischen den Geschlechtern bewusst reflektiert und gestaltet werden. Handlungsperspektiven für diese Aufgabe eröffnen sich in der Grundschule in etlichen Feldern. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Co-education does not only mean bringing boys and girls organizationally together in one school. In order to foster the development of gender identity among boys and girls, it is essential to be sensitive to and actively shape gender issues in the school environment as well as in the curriculum. Opportunities to meet this challenge exist in the elementary schools in a number of areas. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2002 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.11.2023 |
Citation | Roth, Gabriele: Reflexive Koedukation in der Grundschule. Ausgangslage und Handlungsperspektiven - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 340-354 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275228 - DOI: 10.25656/01:27522 |