search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Reflexive Koedukation in der Grundschule. Ausgangslage und Handlungsperspektiven
Parallel titleReflexive co-education in elementary schools. Basics and opportunities
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 340-354 ZDB
Document  (8.468 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Koedukation sollte nicht nur als organisatorische Zusammenführung von Mädchen und Jungen verstanden werden. Ihre Identitätsentwicklung kann unterstützt werden, wenn der Faktor Geschlecht und die Beziehung zwischen den Geschlechtern bewusst reflektiert und gestaltet werden. Handlungsperspektiven für diese Aufgabe eröffnen sich in der Grundschule in etlichen Feldern. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Co-education does not only mean bringing boys and girls organizationally together in one school. In order to foster the development of gender identity among boys and girls, it is essential to be sensitive to and actively shape gender issues in the school environment as well as in the curriculum. Opportunities to meet this challenge exist in the elementary schools in a number of areas. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.11.2023
CitationRoth, Gabriele: Reflexive Koedukation in der Grundschule. Ausgangslage und Handlungsperspektiven - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 340-354 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275228 - DOI: 10.25656/01:27522
export files

share content at social platforms