search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Das Verhältnis der Generationen. Zur Aktualität eines pädagogischen Grundproblems
Parallel titleThe relation between generations. On the currency of a basic pedagogical problem
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 381-391 ZDB
Document  (6.355 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Ist das Verhältnis zwischen den Generationen unter veränderten Bedingungen neu zu denken? Eine historisch-systematische Analyse verschiedener Konzepte macht die Vielfalt des Begriffs und seine aktuelle Relevanz deutlich: Es sind vorrangig die Erwachsenen, die die Kultur für die nächste Generation gestalten, und sie sind es, die die Verantwortung dafür tragen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Will the differences between generations dissolve or is the traditional concept in need of new reflections in view of changed conditions? A historical and systematic analysis shows the plurality of concepts and their actual relevance. In structural and personal domains, the elder ones create the culture for the younger ones, and it is the therefore the adults who have to take responsibility. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.11.2023
CitationKlika, Dorle: Das Verhältnis der Generationen. Zur Aktualität eines pädagogischen Grundproblems - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 381-391 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275257 - DOI: 10.25656/01:27525
export files

share content at social platforms