search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Produktives Lernen: Von der Tätigkeit zur Bildung. Eine Verbindung von Allgemeinbildung und Berufsorientierung
Parallel titleProductive learning: from activity to education. Linking general education and vocational orientation
Authors
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 442-456 ZDB
Document  (15.190 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Wenn Schülerinnen und Schüler sich an selbstgewählten Praxisplätzen mit konkreten Aufgaben einer Berufstätigkeit auseinandersetzen, kann die Reflexion ihrer Erfahrungen die Allgemeinbildung fördern und der individuellen Berufsorientierung dienen. Theorie und Methodik dieses Ansatzes des Berliner Instituts für Produktives Lernen in Europa (IPLE) werden durch Erfahrungen an Berliner Haupt- und Sonderschulen bestätigt: Fachliches und produktives Lernen können sich wechselseitig wirkungsvoll ergänzen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The reflection of practical experiences is to further the general education as well as the individual vocational orientation of the student. The contribution presents the theory and methodology of the approach of the Berlin Institute for Productive Learning in Europe (IPLE) and illustrates the successful adoption with reference to the experiences of secondary schools in Berlin. The authors report on the curricular development and discuss the relationship of technical learning and productive learning. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication14.11.2023
CitationBorkenhagen, Heike; Mirow, Holger: Produktives Lernen: Von der Tätigkeit zur Bildung. Eine Verbindung von Allgemeinbildung und Berufsorientierung - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 442-456 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275291 - DOI: 10.25656/01:27529
export files

share content at social platforms